Avelskonferens 2010
Årets upplaga av SWF:s suveränt roliga avelskonferens kommer (som ni säkert redan sett i WPN och på hemsidan) hållas i Katrineholm den 20-21 november.
Jag har självklart anmält mig. Har du?
Nej är inte anmäld än, men ska självklart åka dit!!!! Ska bli så spännande…:-)
Jahadu "Vildapillan". Än så länge ser det ut som om det bara blir du och jag på konferensen. Iaf av de som besöker Welshponny i Fokus lite då och då. Trevliga intressanta dagar blir det helt säkert ändå men det är ju väldigt roligt om det blir mååånga deltagare. Som alltid är det ju viktiga frågor som diskuteras och i alla fall så brukar jag lära mig en del nya saker under konferenserna. I år blir det extra spännande med Richard Millers showsnack. Det får man helt enkelt inte missa.
Dessutom är konferensen ett suveränt tillfälle att föra fram sina fria åsikter för den som har sådana.
Anmäl!
Jag hade jättegärna åkt, men sitter lite taskigt till ekonomiskt och måste sålla bort alla utgifter för sånt man vill men inte måste göra…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Hund och hästvakt är ordnat, anmält har vi också gjort.
Så nu blir vi 4…….
Jag ser fram emot en trevlig helg!
Det är alldeles för få anmälda. Detta är ju ett utmärkt tillfälle att göra ett välbehövligt avbrotty i höstmörkret och träffa goda vänner samt knyta nya kontakter. På sommaren när man träffas under utställningarna har man ju så mycket annat att stå i så då hinner man inte riktigt "umgås"
Tag denna helg som en trevlig semester. Det ÄR det. Det vet jag av egen erfarenhet. Jätteroligt att träffas och surra häst.
Många har flaggat för att de ska komma men jag saknar deras anmälningar. Påminn era vänner är ni snälla. Anmälan ska vara mig tillhanda senast 5 nov. I övermorgon alltså.
#5 OH NEJ, tänk om det inte blir av!??! Skrutt och elände. Nu när det äntligen är en konferens igen lite mer "uppåt" i landet och så blir det dålig uppslutning. Precis som Gylfinir skriver är det ett välbehövligt avbrott i höstmörkret. Faktiskt det enda jag unnar mig själv under hästarnas stallperiod.
Jodå, den blir av. Det är ju dessutom x-tra årsmöte så inte blir det inställt inte.
Men vi vill att det kommer fler. I skrivande stund är bara 15 officiellt anmälda. Alltså de har själva bekräftat att de kommer till mig.
Men tänk så mkt vi 15 deltagare kommer att kunna framföra ang våra åsikter!!! Tråkigt för de som inte kommer, de missar verkligen något roligt!!!
ser fram emot detta!!!
Ni har ett par dar till på er att anmäla. Absolut sista anmälan ska vara mig (min mail storspovens@gmail.com ) tillhanda senast söndagen den 14 nov kl 20.00
Just nu är vi 30 st + vår föreläsare.
På Söndagen är vi 25.
ANMÄL. Det kommer att bli urkul.
Det var inte bara urkul utan SUVERÄNT! Framförallt var det bara sååå intressant att lyssna på Mr. Miller när han länge och väl pratade om och även praktiskt visade massor med matnyttigt kring in-hand-visningar, ridklasser, welshponnyns historia, rastyper m.m. Gissar att fler än jag hade velat sitta kvar i många dagar för att lära sig mer.
Ni som inte var där…mm, ni skulle bara veta vad ni missade!
Tack Gylfinir Maria för en trevlig helg!
Tack även Hagaby Maria för en alltid lika rolig frågesport! Chokladkakan värd 16 poäng är kvar i sin förpackning och skall sparas till högtidligt tillfälle. Eller nja, i alla fall till nästa gång jag blir godissugen….

Ibland finns inte möjligheten att komma hur gärna man än vill! Grattis till er som fick och hade möjlighet att få delta!
Jag hoppas att SWF tar och bjuder in Mr Miller ytterligare en gång och inte så sent på året utan då fler har möjlighet att få delta!
Hade jättegärna deltagit men hade fullt upp med att försöka komma till ro med ett 3 dagar gammalt nyfött tvåbent föl på armen. Får bli nästa gång när fölungen är avvand och klarar sig själv utan mig 
(#13 Officiellt JÄTTEGRATTIS!!! Hörde sms:et på hemtelefonen. Ett praktexemplar. Vi hade inte förväntat oss något annat!)

#13 grattis