Speyksbosch Dancer
Den första Kvalitetsbokförda Welsh Partbred hingsten i Sverige!
WPB och Brittisk Ridponny hingst i Sverige.
Speyksbosch Dancer f* 1996 svartbrun 148 cm. e.Vita Nova's Golden Boris ELIT - Speyksbosch Divine Keur Pref - Boomer.
Dancer är stamboksförd i Tyska Hannover och gjort ett 30 dagarsbruksprov. Dancer placerades 4.a av 96 hingstar på premieringen i Verden 1999.
Våren 1999 blev han guldbelönad på NWPCS hingstpremiering i Ermelo Holland.
I Sverige finns han i SWF kvalitetsbok och stamboksförd i RSF som Brittisk Ridponny BRF8.
Dancer gör sin 4.e sässong i som avelshingst i Sverige och ur de tre första kullarna har han haft en fölchampion varje år. Hans avkommor är lätta långbenta med fantastiska gångarter. Dancer har hitintills inte gett avkommor i fuxfärg.
Dancer lämnar även sitt fantastiska vänliga temperament och enorma gångarter till sina avkommor
Dancer är den enda hingst i Sverige som företräder hingstlinjen som Sunny 93 (SM guld). Dancer morfar Boomer är en av Tysklands mest vinstsrika hopp ponnyer, han har 5 godkända söner som blivit högt bedömda för sina framgångsrika avkommor i Tyskland.
Dancers mor kommer ur Cusoplinjerna och hans mormor Cusop Destiny är helsyster till flera mycket framgångsrika hingstar bl.a den legendariska Cusop Disciplin som återfinns i många framgångsrika ponnyer världen över.
Dancer har avkommor som tävlar MSV klass i Tyskland och hans avkommor sträcker sig från Finland i norr till Spanien i söder. Det finns även importerade avkommor i Sverige som tävlar framgångsrikt.
Dancer finns på Arhults stuteri och står på semin till samtliga sveriges seminstationer AI och TAI.
För att kontakta Dancers ägare, skicka gärna PM till [Arhults](javascript:void top.ShowProfile('Arhults', 'Contact.aspx') "javascript:void top.ShowProfile('Arhults', 'Contact.aspx')") här på forumet!
Relaterade länkar
Av: Hallonqvist
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Hallonqvist'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Hallonqvist', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-06-15

Såg honom på Welsh-Riks på Salsta för några år sedan och vilka rörelser när han släppte till! Förstår att han gör mycket nytta i ridponnyaveln.

Han står högt i mina tankar, när det gäller hingst till Karisma om två år.

Grattis till Århults!!

Jag, som sett honom live och även fotat den översta samt understa bilden, tycker han är KANONSNYGG! :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hittade den här tråden, han är pappa till min ponny😃
#0: han är underbar enligt mig!
"Ingen kan allt, men alla kan nått"
Alltid i mitt hjärta Selma, må du galoppera fritt över Trapandalas ängar.
Selma 2009-22
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
//Lisa
Ni kan kalla mig EQ.
#9: Jaa🥰