SWF Lokal Haninge 11/10

Vi kommer med 2 Wm-hingstar båda 1 år! Spännade värre… /My
Skulle någon vilja skänka hederspriser så är det bara att kontakta mig, 

#3 Vi funderar på att göra det… I så fall blir det till någon Wm-klass. När är sista "datumet"?
Det vore väl bra att veta vilka priser som finns någon vecka innan om dom ska vara till en speciell klass så man kan planera lite,

Nu har vi kikat i o hittat två rosetter vi gillar och skulle kunna tänka oss att sponsra…
Det blir till BIR-Welsh Mountain & RES.BIR Welsh Mountain
Hur gör man nu? Skickar dom direkt till ansvarig eller skall ja ta med dom när vi kommer? ( ifall det blir sjukdom?)
Många frågor blir det…
Rosetter brukar väll SWF fixa, champion, bir, bis osv? Eller menade du en extra flashig? ;)
För övrigt kommer jag med största sannolikhet åka dit med min M Lord Milligan =) Och precis om wester-ek säger man får passa på när de är så här högt upp i landet!
Hakuna matata!
SWF fixar alla rosetter men vill man sponsra med en extra hederspris rosett så går det alldeles utmärkt
Alla är välkomna att skänka HP men om vi ska få med ev sponsorer så måste vi få in vad HP är och vem som skänkt för att det ska kunna komma med i utställnings katalogen senast sista anmälningsdag

#7-8 Hmm… jag är ju den som är lite kär i rosetter men det finns juh faktiskt en poäng med det, ska kolla o spåna lite till så återkommer ja! =)
Tja på mindre utställningar så brukar man ju ha t.ex BIM, stochampion, ungstochampion, hinsgtchampion, unghingst champion osv, lite mer titlar dvs. Man kan inte skänka rosett (hp) till någon av dessa kategorier som inte finns med just i form av en flashig rosett då?^^
Hakuna matata!
Om allt går som planerat tar jag med mig de material jag har i stallet, dvs Tyngwndwn Renown, Steinsrud Kiara m fölunge..
Har bara sneglat snabbt över klasserna, men jag anmäler till stoklass och fölklass lr?
har anmält en till idag….
kunde inte låta bli när det är så nära…
..passa på nu när det är i Stockholm!!!

Åh vad jag hade velat komma men jag tror jag skulle bli inspärrad om jag valde utställning med hästen framför en betald sydafrikaresa……………

Vi kommer med våra två hingstar
Vångsundas Memphis, f.2006 och
Vångsundas Monijack, f.2007
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"
* PUTT *
Om du inte redan anmält din welsh så börjar det bli dags att göra det nu!
Om du inte redan sponsrat med exempelvis hederspriser så börjar det bli dags att göra det nu!
Åhej Åhå. Uppåt putt.

Nu har jag för ALLRA första gången sickat anmälan via mail, o det funkade toppen! Haha, jag som e så oteknisk! =)
Vi tar iaf med oss Sigge & Valle o hoppas dom sköter sig som dom ska…
/M
Nu är man ju lite nyfiken och veta om de blir många welshar på plats?!
..det blir bara welshar….
#19 Ca 43 stycken anmälda i dagsläget. Alla sektioner är representerade.
Jag gjorde en ganska så bra deal med grannen. Hon kör och jag får åka med med min Mille om jag visar hennes Cob ^^ Så nu ska jag för första gången visa en sektion D… Hon har ganska markbunden och kort trav men jag ska göra mitt bästa med att försöka få henne att showa (A) Ägarinnan är själv inte den bästa löparen så hon tyckte det var bättre att lämna över det ;)
Hakuna matata!

Anmälan har tyvärr utgått, jag vet inte om man ev. kan efteranmäla mot dubbel avgift till denna utställning?
Hakuna matata!
#22 Fast det är väl en sektion C…?! 
#23 Hör av dig till berga2009@telia.com OMGÅENDE om du vill vara med. Än finns det tid att anmäla.
Totalt är det nu 51 stycken anmälda.
Sektion A = 24 stycken.
Sektion B = 5 stycken.
Sektion C = 11 stycken.
Sektion D = 6 stycken.
Sektion WPB = 5 stycken.
Vi börjar dagen klockan 09:00 med sektion A. Övriga sektioner går på eftermiddagen. PM kommer finnas på SWF:s hemsida i god tid före utställningen samt skickas ut till alla som anmält någon welsh.

Halloj där ute!
Vilka är ni som kommer, och vilka har ni anmält?
Är så nyfiken…. 
Mvh NinnaH
11 C ..coolt!!!!
Nu börjar de närma sig! =)
Nu börjar de riktiga förberedelserna inför söndag! Verkar bli en del fina welshar att titta på, doch verkar de vara 1 i varje klass. Men vilka tänker ta kameran med sig? Jag kommer nog ha fullt upp så är de någon som skulle kunna tänka sig att fota mina?
Jag tänker försöka fotografera så många som möjligt.
Det finns flertalet klasser med fler än en deltagare även om det också såklart finns många ensamma. Vi får se, kanske domaren väljer att slå ihop en del klasser vilket är tillåtet enligt propositionen.
Här åker kameran också med…men som sagt det kommer bli mycket spring hit och dit så det lär bli blandade skurar med bilder,
enligt prognos så ser vädret lovande ut, runt 10 grader, sol och någon molntapp!! det tackar vi för…
Låter bra! =) Jag lär som inte ha tid med det känner jag! vi är hittills 2 personer på 2 ekipage och 3 hästar! Jag får hyra Sandra om de krisar! ;)
….hon får springa mycket, våra två+ troligtvis ytterligare två mountains….får väl upprätta en turlista….
…..men jag vet att hon är sugen på Renown….
Ja jag tyckte Sandra skulle få springa med Mountain ponnyerna, hehe, ville inte behöva åka så tidigt! ;) Jag kommer nog bli död med mina egna!
Renown är en apa när de gäller att stå still!! ja ni kan väl vara i närheten ifall jag får för mig att ge bort honom.. ;) Gangster lär väl gå mer på 2 än 4 ben! ;) Ni som ska dit lär väl få se en högröd arg matte när hon ska hålla reda på sina ostyriga hingstar! ;)
…du blir nog inte ensam med bråkiga pojkar….vår lille svarta kommer säkert uppmärksamma alla att han är där… han vrålar som en strypt gris eller nåt….inte dum men han låter hemskt…
Haha.. usch nu blev jag nervös!
…har precis tittat på uppdaterade väderprognosen….ta med regnställ…kan bli lite regn….
tur att det är ett stort ridhus….
Nej inte regn!!
Då var det mesta klart inför i morgon….skyltar uppe och ridhuset inspekterat och jag kan säga att vi inte behöver trängas…det är STORT!!
Pojkarna är badade och sover nu säkert gott….nu ska bara jag sova också….
Ses i morgon!!!!! 
3 av 3 Badade, 2 av 2 sparkade visare av en inte så förtjust Gangster! Så hoppas har överseende med oss 2 handikappade visare imorgon! ;) Morgondagen kommer bli tuff men rolig!

Ha s¨å roligt nu allihopa! Själv kommer jag att sitta på läktaren på Djursholms ridskola och se på Ponny elit dressyr finalen där Therese o Ronja deb FEI. För er som vill ha en till utställning så går det bra att anmäla sig i kväll till RPAF utställningen den 18 okt på marie@kurtson.se
Resultat vill vi se så fort som möjligt 
Du får kasta ett getöga på Viktoria och Julia Logård ,sist och minst Twysog och David. Jag håller tummarna för alla, utställare och tävlingsryttare!!!
#40 Men oj, den lät inge trevlig alls… 
Vart i haninge är detta?
Hur har det gått!?

Nu är vi hemma igen… Det gick så där för oss, rättvis kritik och ett JÄTTE TACK till domaren för denna dag!
Passa på o Tack alla andra runt om, förstår att det är MKT att hinna med o göra!
Enda var att vägbeskrivningen inte var den bästa, men till nästa gång ska ja kolla bättre…
Bilder från dagen finns HÄR… tyvärr endast Wm-ponnyer då vi frös Ar*let av oss….

42# Vickan o Valdo red före Therese och kom 4a totalt
(tyvärr ville inte Ronja vara ensam i stora ridhuset när snyggingen Valdo lämnade henne ensam…..) Tuffe o David kom på runt 63%, länge låg de på 73 % och toppade alla men vad jag förstod så var det galoppen som drog ner dem. Djursholm har en läskig tavla som uppdaterar procenten efter varje poäng domarna skriver in under hela programmet.
Ursäkta trådkapet 
hemma och varm igen!! lite besviken med ett brons på vår lille svarta…lite av kritiken kan jag hålla med om och en del inte alls… men så är det…och silver för 1 åringen men jag hade inte väntat annat på honom för dagen. Men tack och lov för snälla ungponnyer, inga problem med lastning och dom stod snällt resterande av dagen i transporten.
I övrigt hoppas jag att deltagarna var nöjda med dagen, trots regn och en miss i vägbeskrivningen, vilket vi ber om ursäkt för…
….och inte en bild!!!
hade inte tid att fota och sen började det regna så då blev det inget….
…men äntligen är vår säsong slut så nu väntar lite "semester" (läs lugnare tempo) och laddning inför nästa år…..
Grattis till alla vinnare idag!!! och för er som dagen inte blev som tänkt….det finns alltid nya chanser och det är inte "end of the world"
den jag gillade bäst på hela dagen var C fölisen Hooligan…. vilken liten, häftig krutburk!!!
Jag tog lite foton på sek. C och sek. D, kan försöka plocka fram de bästa och lägga upp om någon vill se. Tyvärr kom jag sent och missade sek. A och B.

#49 Jag vill gärna se bilder.
Ingen som vet resultat, vilka som blev BIR osv?

Jag vill oxå se bilder.
BIR sekt D, vad jag tror blev Iglatjärns Gwylfah ;-).
*stolt*
Mer vet jag inte.
48 Haha Jag är glad att du tycker de Jennifer! =D Men nu börjar en liten hov formas i blått ovanför mitt knä! ;) Krutdurk kan stämma! =P Vore så kul och se bilder då vi inte heller fick med oss en enda hem! =(
#52 vilken häst var det du hade? jag hörde dem säga något om någon Sanderfors (kan ha hört fel?) då det var sek. C tror jag, så jag kanske har bild på din pålle.
Tyngwndwn Renown Sek C hingst, Steinsrud Kiara sek C sto m föl (Greenstreet Mr Hooligan! =)
Några snabba resultat:
51 stycken anmälda - 4 st strukna = 47 st visade.
Guld 17 st, silver 23 st och brons 7 st.
BIR A: Mälby Mangold
RES BIR A: Mälby Mint Yulep
BIR B: Kulltorps Iris
RES BIR B: Kulltorps Isabella
BIR C: Parc Shani Felen
RES BIR C: Popsters Pavlova
BIR D: Iglatjärns Gwylfah
RES BIR D: Keja Savhooch
BIR WPB: Foggy Love
RES BIR WPB: Betty Sue
CHAMPION VALACK: Molstabergs Adam
RESERV BEST IN SHOW: Kulltorps Isabella
BEST IN SHOW: Kulltorps Iris
GRATTIS!!
Komplett resultatlista kommer på SWF:s hemsida närmaste dagarna.
Pust, hemma igen och idag huvudvärk. Aldrig kan man vara nöjd.
Nöjd med gårdagen iallafall! Inte med frökens uppförande dock… Hon har alltid varit lättlastad men inte igår, då skulle hon absolut inte lämna kompisarna i hagen utan nära 40min lastningsförsök innan jag fick brottat på henne. Sen sprang hon med öronen bakåt resten av dagen, härlig utstrålning va?
Hon var bara värd slaktpriset för mig igår och jag morrade åt henne att hon blev bara förlåten sitt tjuriga humör om hon tog hem nån rosett åt mig och det gjorde hon ju trots allt! Guldbelönad, Junior Champion sektion D, Bäst i Ras sektion D och i BIS-ringen knallade vi runt ett antal varv innan vi till slut blev avtackade som nr 3!! Precis så hennes pappa Haly startade utställningssäsongen i Linköping i vintras.
Sådan far sådan dotter. Kul var det och tack alla för suveränt arrangemang! 
#58 Tack själv och stort GRATTIS igen! Vi får höras av angående en massa saker, bl. a. bilder från gårdagen till WPN-artikel.

Grattis till finfina resultat!

GRATTIS ALLIHOPA!!
Tyvärr kunde vi inte komma till utställningen pga skadade hästar.
WM lill-hingsten Jack har fått hälta 
och ett av våra varmblod fick korsförlamning
på lördagen. Så det var bara att invänta veterinär. Och jag håller med om att det var kallt *brrr*,,, Nu har varmblodskillen 4 tjocka täcken på sig och får medicin, hoppas han kommer att bli bra.
Förhoppningsvis kommer vi till Ljusterö nästa helg!
Jennifer: ber om ursäkt, men hann inte höra av mig mitt i allt. Hoppas det gick fram ändå att vi var strukna.
hälsningar Ninna
Mvh NinnaH

Grattis allihopa!
Hade varit roligt att vara där men jag var som tidigare skrivet upptagen på annat håll med andra hästaktiviteter.

Ingen som kan lägga in lite bilder på sec D? 
Eller sek C?
Jag säger bara grattis till de fina vinnarna! :D
Jag hade inte förväntat mig den ena eller den andra valören på endel ponnyer - men tittade man endast på kritiken och de totala resultaten så tycker jag det var en rättvis bedömning (tycker nog att många dommare på övriga utställningar borde vara lite mer sparsamma på guld plaketterna, jämnför man med utställning och premiering är det ju en enorm skillnad, men här tycker jag ändå att det var ganska lagom) med fina ponnyer! =)
Åter igen GRATTIS till de fina vinnarna!
Hakuna matata!

Tack för en härlig dag men alla Welshar!
även om det regnade så var det härligt att vara ute med dem…
och Grattis till alla!!!
fråga? är det någon som har lite bilder på kulltorpsflickorna?
maila: Angvaktarns@hofsta.nu
Betalar gärna för bra bild!
Nu har jag lagt upp 3 bilder på de hästar jag tror är Iglatjärns Gwylfah och Steinsrud Kiara (2 på Kiara & 1 på Gwylfah) finns i mina fotoalbum
Ett fåtal bilder från dagen hittar ni här.