Fundering ang blandning mellan sektionerna...
Jag satt & tittade på "korsningar" mellan sektionerna på SWF's hemsida:
A x A = A
A x B = B
A x C = C
A x D = C
B x B = B
B x C = C
B x D = C eller D beroende på mankhöjden
C x C = C
C x D = C eller D beroende på mankhöjden
D x D = D
Jag blev lite fundersam då jag tidigare läst en artikel här (som jag inte kan hitta nu) att B inte är önskvärt i Sektion C, men det är ju tydligen tillåtet i både Sektion C & D…
Har för mig att jag tidigare har hört att Sektion A är tillåtet i ALLA sektioner, men det var ju tydligen fel…
Men vad händer då om en korsning mellan Sektion A & C skulle växa över till D-storlek (där får det ju inte finnas Sektion A)…?
Lite rörigt blev det nog, men jag hoppas att ni förstår hur jag tänker…
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!
Ingen??
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!
När man läser tabellen ser det ju ut som att för att det ska få klassas som en sektion D MÅSTE det vara en korsning med sektion D (dock ej med A)… Det står ju i reglementet att en övervuxen sektion C får flyttas till sektion D, men om man följer tabellen får ju inte avkomman till två sektion C heller klassa som sektion D även om den växer över måttet… Borde väl bli samma princip som för sektion B då? Att de klassas som sektion C med en markering om att de vuxit över gränsen?
Det står ju i registreringsreglerna på wpcs.uk.com att avkommor ska registreras enligt tabellen ovan. Men sedan står det ju också om överföring mellan sektionerna att övervuxen A kan bli B, C kan bli D och mindre D kan bli C. Fast i tabellen står ju inte alternativet angående mankhöjden inom parentes för AxC, AxD, CxC eller DxD som det gör på de andra, vilket borde innebära att just dessa kombinationer inte kan byta sektion?
Tycker det verkar mkt konstigt…