Min dröm om en bondgård
Hej, jag är 22 år gammal och drömmer om ett liv på landet omringad av massa djur. Jag verkligen verkligen vill leva ett sådant liv, jag är säker. Det värsta med livet är att man bara har ett, och det är inte jättelångt heller.
Nu lever jag med min sambo och vår hund. Han till skillnad från mig känner inte alls samma dragning till massa djur som mig. Så frågan är, vad ska jag göra? Ska jag tjata på honom och försöka få honom att vilja dela drömmen med mig, eller ska jag ge upp min dröm?
Min dröm ser ungefär ut såhär: Jag och sambon gifter oss, och flyttar till ett hus med stor mark lagom långt ut på landet, fortfarande inte allt för långt från affärer, skolor etc. Jag som nu utbildar mig till lärare kommer komma med det och ha ca 8 veckors semester på sommaren då jag kan ägna mig helt åt vårt barn, 2 hundar, 1-2 katter, höns+tupp, får, akvariefiskar, någon trevlig reptil och kanske även 1-2 ponny. Vårt barn kommer växa upp med massa kärlek och massa djur som skapar en trygg miljö och glädje under hela barndomen.
Men frågan är: Hur får man till det om man skulle ha vi säger: 2 hundar, 2 katter, 1 ödla, ett akvarium på 100 liter, 4 får, 1-2 ponnys, 4 höns och 1 tupp samtidigt som man har ett barn och båda två jobbar heltid?
Jag tänkte att man kan hyra in någon städfirma en gång i veckan som kan komma och städa åt ödlan, hemmet och akvariet. Men resten, hur bär man sig åt för att tiden ska räcka till?

Har du inte med mannen i dina dröm då kommer du/ni aldrig bli lyckliga på gården, det krävs väldigt mycket jobb när trädgården växer
Sen att basera det på att hyra in en städfirma, det är nog inte realistiskt för när man flyttar till en gård då vill man lägga allt man äger och har på gården.
Jag var själv 22 när jag flyttade till gården jag bor nu på och om man gården djuren som intresse så får man tiden att gå ihop och det utan 8 veckors semester. En period har jag inte haft häst och det var när barnen var små då fanns inte tiden till häst också.

Byt gubbe 😉
#2 Schysst :P

Rent krasst är det nog det du får göra om du vill ha det liv du drömmer om. Precis som #1 skriver kommer det inte bli bra om din man inte har samma dröm.
Jag har 3 hästar, 4 katter och 2 barn. Jag jobbar deltid och hinner inte ens hälften av vad jag vill med tex. hästarna.
Ska man jobba till tex. 16-17, ta sig hem, hämta barn, laga mat, natta barn, fodra djur, fixa stall + (hushållsarbete som tvätt,städ osv) MÅSTE man nog ha en engagerad man som gör en hel del på gården eller som tar hand om barn och hushåll ;-).
Annars blir ju något lidande någonstans. Men allt handlar om att prioritera sin tid.
Hagar och trädgård kräver oxå en del jobb.
Din man kanske ändrar sig om några år, ni är ju inte så gamla ännu ?