Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettatt-rida-köra-welsh
Läst 1912 ggr
[MiriamPiriam]
0

Krångel!

Ridskolan jag går i äger en jättetrevlig c-ponny (Zaffran heter hon) och hon har bara två problem som jag skulle behöva hjälp med. När man hoppar med henne så kan hon vara snabb och svår att få stopp på och jag ska ju börja rida henne nu och kanske tävla nån gång men vågar inte ifall jag inte får stopp på henne, personen som tävlar henne nu brukar använda graman för att lära henne att gå i form på dressyrpass, hon kan oxå gå i form vanligt utan graman men hon har huvudet så högt så hon är svår att kontrollera, hur ska man lugna ner henne typ? :)

Andra saken är att i början på ridturer en lång bit kan hon börja stegra och sen när man väl får iväg henne så backar hon ner i diket. Hon menar aldrig något illa och hon är snällaste hästen på ridskolan skulle jag tro. Men hur ska man göra så hon slutar så, hon är inte rädd eller så, hon bara fjantar sig, men hur får man fjantet att försvinna? ;)

Lorita
0

är ryggen kollad?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[MiriamPiriam]
0

1: Ja då, det är inga problem på henne, det är bara sån hon är men det jag undrar är ifall man kan ändra på det?

Lorita
0

är hon frisk kan du ändra på det med kunskap och tålamod

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[MiriamPiriam]
0

Det är ett par personer som har gaft det tålamodet i 4 år typ? Men vad kan man göra så man vänjer henne för vad man en gör förändras inget :S Hon kanske inte känner sig trygg tycker jag så vad kan man göra för att få henne att känna sig tryggare?

thehorsesxD
0

Hej!

är hon rädd/osäker eller är hon olydig?

[MiriamPiriam]
0

Inget att vara rädd för, det är bara när man ska rida ute, inte när man bars står ute. Hon är så bara om man rider, vet inte hur hon är att leda, lite snabb kanske. Osäker tror jag inte, mer som bus.