Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettavel-uppfödning
Läst 8371 ggr
Lorita
0

föl 2012

Vilka väntar föl 2012 och när och vilken stam och hur har ni tänkt……och skriv mycket för jag är föl fri i år igen Skäms men vi vänta lamm den tackan ska lamma nu i början på Mars Skrattande det få vara min ersätting för föl Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AnkiLi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag väntar föl på min holländska WM import Ysslvliedts Shy Roseville. Hon är ett "stersto" e: Sunwillow Irving u: Ysselvliedts Shy Roseville, betäckt med holländska hingsten Ysselvliedts Highwood e: Knodishall Geraint u: Ysselvliedts Hillary. Hon kom ju dräktig till mig och Harold Zoet fick välja den av sina hingstar som han tyckte var mest lämplig.

Jag hoppas mycket på detta föl och tanken är att jag skall hålla den för framtida avel, oavsett kön. Sedan vet man ju aldrig om avkomman håller måttet, det återstår att se!

Roseville skall föla runt den 25/5. Just nu har vi lamningarna i full gång så dom är undan tills dess. Ljuvligt med lamm också så lycka till med dina Lorita!

skimmeln är stoet och bruna hingsten

AnkiLi
0

Ysslelvliedts Shy Roseville

Lorita
0

Läckra hästar hingste hade mycket attetyd Skrattande tack det är första året för mig med lamm så det kommer bli en ny upplevelse.

Arhults
0

Vi väntar sex föl!

WPB

Shore Brooks Coco  -  Speyksbosch Diablo

Arhults Delight - Speyksbosch Diablo

Borghof's Corientja - Speyksbosch Dancer

Welsh B

Stoak Model - Downland Jaguar

Rhoson HeiDiHo - Downland Jaguar

Reylem Simonetta - Downland Jaguar

Flera av fölen kommer att säljas, ett av fölen är såld :)

Fairy
1

Vi väntar ett föl i år. Fairy är beräknad till 18 april, det är bara sex veckor kvar. Hon är e. Derwen Tennessee Express RWD 3 ue. Derwen Romeo RWD 1. Fölet är e. Henfynyw Tywysog RWC 3. Tuffe stod på semin förra året och är B-ponny. Mitt val av hingst är för Fairys skull. Hon är inte så pigg i sina bakben längre, så jag ville ha seminhingst istället för naturligt. Dessutom är det inte fel med en liten hingst, förhoppningsvis blir inte fölet så stort. Hennes förra föl e. Derwen Gladstone var stor när han kom. Att Tuffe dessutom har många dressyrmeriter på SM-nivå gjorde ju inte valet svårare precis. Han är en sån goding! Bild på Fairy:

Lorita
1

spänande jag fick mina första lamm idag och jag erkänner föl är roligare, men dom är så söta mina små lamm

JennyStaaf
0

Här väntas det ett föl - om om planerna går som det skall så är det sista fölet vid Moflo Stuteri (eller - i alla fall sista inom en överskådlig framtid).

Sektion B
Moflos Fester RW 119 - Moflos Zamira RW 1183

Både fölet och pappan blir/är till salu. Mamman vet jag inte riktigt vad jag skall göra med, kanske låna ut henne om någon vill avla på henne? Ett fint Elit-sto som lämnar väldigt trevliga föl. Detta blir hennes elfte föl på raken. Hon har aldrig gått tom och hon har faktiskt tagit sig på första betäckningen varje år. I år blir det en lite senare fölning för jag betäckte inte på första brunsten. Hade bestämt mig för att inte betäcka men så gick det inte att hålla sig när solen lyste och hagarna grönskade… Det är ju SÅ kul med föl!

Hoberg
1

#6 Grattis till dina lamm. Här har det bara blivit ett litet bagglamm ännu. Två tackor till inväntas.

Men för mig är det helt klart föl i år som är den STORA grejjen Glad

Sist jag hade fölningar var 1992! Så det ska bli så roligt!

Väntar ett wpbr föl i maj efter Speyksbosch Diablo och Fleur (sekt B e Whatton Copper Beech - Arkelhofs Sunlight-Roeland). Kan nog bli hur bra som helst!

Ev. kan det kanske bli ett sekt B föl också efter en tjuvbetäckning Förvånad

Inbillar mig en lite för stor mage, har inte dräktighetstestat.

I så fall ett sekt X föl efter sekt B hingst (Lillemons Lightning-Linksbury Royalist-Kålltorps Primus) och Frolique (Carolinas Foxglove-Glansevin Gadabout-Brockwell Berwyn)

Lindelou
0

Jag väntar på ett WPB föl i Maj, efter FS Mr Right.

Fourjoy
4

Dagens blåsning (i blås vädret)!! Förvånad

Blev överraskad att Row hade fölat mitt på dagen, men nu är Fourjoys Revelation här!!  Welsh av cobtyp, sto, isabell, bläs, 3 helstrumpor, 1 vit kota.

e. Fourwinds FlashJack  u. Saltmarsh Rowena

Helsyskon till Fourjoys Flash Robin och Fourjoys Grace of God

Lorita
1

#10 Grattis till dena skönhet Skrattande

Fourjoy
1

Nummer 2 för året är här, Skrattande

Fourjoys Casanova

f. 2012-03-29  isabell, hingst, welsh av cobtyp (C)

e. Fourwinds FlashJack u. Courtland Heidi  ue. Hemsbrook Top of The Pops

Lorita
0

så söt Kyss

JenD
0

Gud så söta fölisar Fourjoy, gratulerar! Gillar hingsten lite extra, cool teckning!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Fourjoy
0

Tackar, jag är himla nöjd med båda, hingstungen är redan en riktig liten buse… Tungan ute

AnnaNG
0

#12 skrivetav Fourjoy så söt!!

Locksley Stuteri, Welsh sektion B & Hopphästar av internationell standard

www.locksleystuteri.se

StuteriMaryd
0

Väntar Partbred föl, mamma ridponny imp Irland, pappa Camaro II..

Beräknas föla 6 juni.

StuteriCJ
0

#12 Fourjoy vilka wow ungar Kyss superfina!

#7 Skulle du kunna tänka dig att låna ut ditt sto för betäckning med Franenhoehs Daylight? Jag har leasat en så fullkomligt underbar hingst, men har själv inget sto till honom. Kan säga att det drar i mig att låna ngt riktigt bra till honom. sek B såklart :) Maila stuteric.j@live.se vid intresse :)

StuteriCJ
0

Jag väntar 6 föl i år. Men bara en med welsh anslutning.

Welsh mountain e Chili peppar u. Aniara V diplom sto e.Molstabergs Molnet

Carrick
3

Eddings Gher 22/4

e: Southcoast Black Jack
u: Fourwinds Llinos

Fairy
2

Nu är han ute! Lille Florian e Henfynyw Tywysog RWC 3 u Fiarylight Express RWD 47, se #5. Han föddes 17 april och har varit pigg och stark sedan födseln. Han är fux.

hajen2
1

Sirocco

hingst sec B

E:Stoak Tuscany

U:Linners Sukie

Arhults
1

Första fölet;

Arhults Corinne RP stoföl e. Speyksbosch Dancer u. Borghof's Corinetje ue. Leuns Velds Elegant

Arhults
1

Föl 2

Arhults Charlyne RP stoföl e Speyksbosch Diablo u. Shore Brooks Coco ue. Speyksbosch Nando

Lindelou
3

WPB stoföl, e. FS Mr Right

AnnaNG
0

Hejsan,

På facebook lägger vi upp bilder på årets föl e vår hingst Locksley Don Galliano =) Finns en del bilder att titta igenom som är lättare än att jag lägger upp alla här.

https://www.facebook.com/LocksleyStud

Welsh ponnyer section B

Vi längtar redan till nästa år då vi får första avkomman e Locksley Don Galliano och Janpete Miss Sadie <3

Locksley Stuteri, Welsh sektion B & Hopphästar av internationell standard

www.locksleystuteri.se

Anna-Karin
0

Vithatts Georgina

sektion C

Född: 12 maj

e: Hagaby Brenin

u: Cadfach Rose-Maria

Hemsida

Foto: A-K. Yngvesson

Anna-Karin
0

Vithatts Gabriel

sektion C

Född: 14 maj

e: Hagaby Brenin

u: D'Abernon Billie Jean

Hemsida

Foto: A-K. Yngvesson

laganponny
1

Lågans Aragon född 18 maj. född gulbrun blir skimmel

e: Salstas Magic Storm KWM 80

u: Bjerregårds Tiger Lillie

En härlig liten hingst unge mötte mig på morgonen! Vårat enda föl i år..

uppfödare/ägare Lågans Stuteri

foto Angelica Wickholm

Kirona
0

Koketts Final Fantasy
Hingst, född: 28/4. Fux. Welsh Mountain.
e. Cui Christian RWM 48   u. Josephines Pocahontas 36-0606

Detta är vårt sista Cui Christan föl, då vår älskade superhingst avled den 31/5.
Jag hoppas att hans son kan bära med sig en del av sin underbara pappas egenskaper! Det är"Crilles" bild som är på min profil…

www.stuterikokett.se

AnkiLi
2

Jätteledsamt att "Crille" inte finns mera men han lever vidare genom sina fina avkommor och jag är så glad att jag äger en av dem!

Fölet som jag skrev om i inlägg #1 överlevde tyvärr inte. Det var en stor sorg och förlust för mig som liten uppfödare och det har varit tunga dagar. Men sådant är livet, man biter ihop och går vidare och nu får jag se framemot nästa års betäckningar och avkommor (som har Cui Christian som farfar!).

Kirona
1

NU menade jag INTE att det var ett bra inlägg med tanke på fölet! Gråter
Har man gått och väntat så länge på ett litet underverk, då vill man ha dom kvar hos sig ett tag!

Det jag tyckte var bra, är att du har en väldigt fin avkomma till "Crille" och jag hoppas Crilles barnbarn blir minst lika fina! Glad

Hoberg
0

WPBR stoföl född 23 maj 2012

Mitt första föl på många år, som blev så jättefin Glad

e Speyksbosch Diablo u Fleur (Whatton Copper Beech-Arkelhofs Sunlight)

Lindelou
0

Storm, Welsh Partbred, född 18 Maj.