Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettatt-rida-köra-welsh
Läst 12102 ggr
SofiaGenne
0

Berätta om din welsh!

I denna tråd kan du berätta lite om din/dina welshar, och gärna slänga upp en bild på h*n!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

SofiaGenne
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är mitt underbara welshponnysto Stenbroåsens Candy. Hon kommer från Stenbroåsens Welshstuteri i Ullared, och är u. Stenbroåsens Cessie & e. Wildzang's Gloriant.

Candy är en väldigt pigg ponny, mycket motor. Det har alltid funnis hos henne, som liten. Jag köpte henne då hon var 4 år, skulle precis fylla 5. En liten, skiten & springig ponny, men nog hade hon ett vackert steg. Nu har åren gått, och från den lilla ponnyn, till en maxad B ponny, som varit väldigt framgångsrik på tävlingsbanorna, både i dressyr och hoppning. Vi har tillsammans nått till LA i hoppning, och LA i dressyr, med mycket goda resultat. Candy har även varit på utställning som yngre, dessvärre kom vi försent till ringen med henne, då de sagt fel tider till oss. Så hon kunde inte få sin riktiga bedömning, men domarna gillade henne ändå, på det lilla dom kunde se iaf. Tyvärr kommer jag snart att sälja min lilla pärla, då jag är för gammal i år för att tävla henne, och börjar växa ur henne.

Här är ett porträtt från i sommras.

MVH

[Hallonqvist]
0

Oh vad lik hon var min ena kicka!

Jag har för tillfället 4 st.
Nr 1 är **Gwyneth RWD 75
**f. 1998 gulbrun ej slutmätt men ca 147.5 cm
E: Derwen tennessee Express RWD 3
U: Derwen Secret Arrival RWD 53 - Derwen Quartz

"Grynet" köpte vi som 9-månaders fölunge osedd på annons ifrån Örebro. Vi såg en annons om cobsto e: ELIT-hingst och u: AB-prem Diplomsto. Det kan väl inte bli så fel tänkte vi och kopplade på släpet och åkte och hämtade henne!
Precis så man inte ska köpa häst.
Hon är flerfaldigt guldbelönad på utställning och har ett par championtitlar ifrån Riksutställningen som 1- och 3-åring. Har erhållit Burhults VP för bästa 3-åriga cobsto på Riks 2001.
Är tävlad som unponny i lätta klasser i dressyr med placeringar som högst 73%.
Kvalade till Rikskvalitetsfinalen som 5-åring men kom ej till start pga snöstorm *mutter* Ledsen
Sedan har hon "bara" gått hemma som avelsto och producerat 2 fina föl åt oss. En nu 5-åring som blivit guldbelönad ett par gånger och en 2-årins om är ovisad.

Grynet är vår pingla och kommer aldrig att säljas: hon är jättesnäll att ha att göra med och en riktig mamma åt sina föl. Hon är kul att rida och har 3 rävar bakom varje öra. En riktig personlighet!

[Hallonqvist]
0

Då tar vi nr 2 i skaran:

**Buckswood Summer Queen
**f. 2000 fux med vit man och svans, D-ponny
e: Derwen Quartz
u: Buckswood Amber Princess - Derwen Quartz.

Japp ni läste rätt, denna kicka är inavlad!
Men om man bortser ifrån det är hon en jättesnäll och go häst. Lugn i alla situationer och en mycket god mor åt sina föl. Vi har inte hunnit rida in henne ännu men hon är insutten och man kan styra mot brevlådan och tillbaka. Hon är visad två gånger på utställning med silver bägge gångerna. Bra bedömd och hon har slagit gamla ringrävar. Hon är enbart avelsto just nu och har gett oss två föl. Är tyvärr inte dräktig i år då hon medicinerades för en svår hovböld halva sommren, och senare på hösten så resorberade hon.

[Hallonqvist]
0

Och så kör vi på med nummer 3:

**Iglatjärns Gwylfah
**f. 2006 svart med fyra vita ben och snopp
Blir nog stor häst
e: Tyrrestrup´s Highlight RWD 19
u: Gwyneth RWD 75 - Derwen Tennessee Express RWD 3

Gwylfah är det första stoet vi valt att spara inom stuteriet och behålla för att avla på. Hon är mamma Grynets första stoföl och ett mycket vackert sådant. Hon kom till världen efter hela 388 dagars dräktighet!! Och då kl 15 en lördag på självaste Alla Helgons Afton. Det är nog svårslaget *fniss* Så för oss är hon ett litet helgon och det ska bli spännande att få se henne växa upp och ge egna föl i framtiden.

Fourjoy
0

oj,, då blir det mycket skriva….ska fatta mig kort..

• 1. Fourwinds Flash Jack - sektion C
  • f.1991 Mörk isabell, bläs 4 str. 127 cm
  • Min prins…mitt allt… en välmeriterad herre med flertalet engelska Champion BIS titlar.. tyvärr ratad här i Sverige men desto mer omtyckt i England…. kommer tillbaka hem i sommar.
  • 2. Southcoast Black Jack - sektion C
  • f.2004 Svart, stj. 2 vitahalvstr. bak  134 cm
  • Prins nr 2, en riktigt buse men med ton av kapacitet, hoppar som en gud och rör sig inte så illa bara han vill..
  • 3. Saltmarsh Rowena - sektion C
  • f. 1992 Mörk fux, bläs, tre str.  135 cm
  • En riktigt lady med stam som bara innehåller Royal Welsh material och Champions, bättre kan inte hittas…
  • 4. Fourwinds Lowri - sektion C
  • f. 2001  Mörk fux, lykta, fyra höga str. 137 cm
  • En härlig dam, nyss hemkommen från England, rör sig riktigt bra och är så himla goo… hoppar hyfsat med..
  • 5. Fourjoys Gold without equal - welshpart bred
  • f. 2006  Isabell, bläs, 3 str. 127 cm
  • Min lilla ängel….. med riv i… en prestations stammad vacker liten tös med bra kapacitet…spännade framtid..

ev. ett sto till på hemgång från Enland Flört…..en skimmel (C)

Fourjoy
0

får väl lägga till tillskottet…

• 6. Fourwinds Llinos - sektion C.
  • f. 1998  Skimmel, 3 höga str, bläs. 137 cm
  • En sällsynt välstammad dam med
  • extraordinära gångarter, mor Olympia vinnare och far en Royal welsh vinnare.. kan inte vara annat än bra….Skrattande kanske en BIS på nästa RIKS???
cinnea
0

Welsh cob

Tiburonas Princess Surprice f.2000 e.Star Kingdom u.Jantons Princess Lillibeth (beslagtagen av polisen förra året nu hos ny ägare) e.Jantons Meredith . Köpte henne av Risegåds stuteri där hon fått två föl, såld på grund av att hon har ett bukbrock och ska inte avlas på mer , går inte att operera. köpte henne i okt 2006, red in henne och började träna dressyr mättes och konst D-ponny, skulle börja träna mer i ridhus men ville vara helt säker på att hon inte var dräktig lät ta blodprov jan-feb ,vet trodde inte hon var dräktig, del av testmaterial fast i tull USA döm om min förvåning när jag hade föl i boxen 4/4 2007 , den 5/4 kom svaret att hon var dräktig. Alla föl e.Karlfälts Bocelli, det fött 2005 hingst Risegårds Noir, 2006  hingst död, 2007 sto

cinnea
0

Welsh cob (b-pappa)

Surprice Princess Fiona f.2007 e.Karlfälts Bocelli u.Tiburonas Princess Surprice e.Star Kingdom, Döpt till Surprice efter sin oväntade ankomst, sedan Princess Fiona efter prinsessan i Shek, både mamma och mormor heter Princess xxxxx, Hon är ett  jättemysig litet troll, jättesnäll, i dagsläge ser det ut som hon rör sig mer som en B-welsh, men hon växer något helt otroligt så det ska bli kul att följa henne

mariajalrup
0

Hej!

Har en welsh cob valack som jag tog importerade från Derwen stuteriet försommaren 2006, han är nu 3 år gammal. Lik sin pappa Derwen Sea adventure om man ska döma av de bilder jag har sett, fast min är svart med en genomgående bläs ist för en stjärn.

Just nu maxad D men vi hoppas på att han växer lite till eftersom det är jag själv som ska rida honom:)

Är nu under inridning och det går hur bra som helst, om ett par månader bör matte själv kunna kravla sig upp utan omedelbar fara för liv o lem!

Jag vet inte riktigt hur man lägger in bilder men jag provar att få med en, inte den bästa och snart över ett år sedan men vi provar i a f.

mariajalrup
0

Det gick ju att få in en bild! Jag som inte brukar kunna få iväg ett mail ens utan att det strular:) Provar med en bild till bara för det:)

dejavu
0

1. Swingbridge Wild Poppy född 1995  e. Twyford Poseidon u. Mongarnedd Pili Pala hon är linjeavlad på Twyford Grenadier. Hon är halvsyster med NeboRachels mamma.   

2. Rosinic Kate född 2003 e. Twynblanant Glyndwr u. Pendock Ribbon . Hon har två av mina favoriter i sin stam nämligen Revel Jeeves och Dyfef Geraint

3. Linners Athena född 2003 och vår första welsh mountain e. Tyngwndwn Terence u. Windmill Annalise

4. Delami Dejavu född 2004 e. Delami Destiny u. Idyllic Pebbles farmor är Idyllic Fonteyn, hon är linjeavlad på Pendock Legend (revel Jeeves) och Taliaris Granite

5. Tyngwndwn Gemma född 2006 e. Tyngwndwn Terence u. Putwell Ruby                               

6.Micks Pansy född 2006 e. Tyngwndwn Terence u. Swingbridge Wild Poppy

7. Linners Nimbus e. Pegasus Buckey u. Brierdene Nadine

8. Forlan Conquest e. Eppynt Superstar u. Bronycoed Charm

JennyStaaf
0

Vi har 17 egna welshar ur olika sektioner och en på foder. I åldersordning:

1. Bostorp Bravad RW 73 sek B hingst 25 år e. Wärnanäs Peng u. Bostorp Bettina. Snäll gammal gentleman.

2. Moflos Zerena RW 1070 sek B sto 14 år e. Hellekis Timjan u. Zorba, vänlig mild och barnkär. Dräktig med Bostorp Bravad.

3. Moflos Zamira RW 1183 sek B sto 10 år e. Laeryds Domenic u. Zorba, snäll, tålmodig och lätthanterlig. Dräktig med Bostorp Bravad.

4. Moflos Victoria RWD 70 sek D sto 10 år e. Vallas Caracas u. Moflos Favjola, pigg, hoppglad och sprallig. Dräktig med Gribsvads Rosehal.

5. Moflos Fester RW 119 sek B hingst 7 år e. Jesper u. Finette, snäll men busig.

6. Moflos Flinga 35-1292 sek B sto 6 år e. Bostorp Bravad u. Moflos Fantasi, snäll men lite misstänksam. Dräktig med Coelehage's Prins Thatch.

7. Moflos Zunny 35-1294 sek B sto 6 år e. Bostorp Bravad u. Moflos Zamira, mild och helt okomplicerad. Dräktig med Moflos Zmirnof.

8. Moflos Finemang 35-1332 sek B sto 4 år e. Bostorp Bravad u. Moflos Favjola, jättesnäll och tillitsfull men lite klumpig. Dräktig med Karlsfälts Bocelli.

9. Moflos Frederico 35-0150 sek B hingst 3 år e. Bostorp Bravad u. Moflos Fantasi, snäll, mild och med på noterna. Vi har honom på foder.

10. Moflos Zister sek B sto 3 år e. Moflos Fester u. Moflos Zamira, snäll och lätthanterlig men väldigt långsam… "Tjuren Ferdinand"…

11. Moflos Finesse sek B sto 2 år e. Bostorp Bravad u. Moflos Facette, rar och snäll, okomplicerad.

12. Moflos Glamour WPBR sto 2 år e. Moflos Fester u. Strong Girl, snäll, livlig och sprallig.

13. Moflos Zitronella sek B sto 1 år e. Moflos Fester u. Moflos Zunny, vår lilla prinsessa, söt som en karamell och snäll, men lite blyg.

14. Moflos Förgätmigej sek B sto 1 år e. Moflos Fester u. Moflos Flinga, stor, sprallig och misstänksam mot allt på två ben. 

15. Moflos Fixa sek B sto 1 år e. Bostorp Bravad u. Moflos Fantasi, snäll, lätthanterlig och tillitsfull.

16. Moflos Fanzy sek B sto 1 år e. Moflos Zmirnof u. Moflos Facette, framåt, kaxig, nyfiken.

17. Moflos Filozofia sek B sto 1 år e. Moflos Zmirnof u. Moflos Fili, snäll och vill vara till lags, men är lite ängslig ännu.

18. Moflos Zugarbabe sek B sto 1 år e. Moflos Fester u. Moflos Zamira, självsäker, snäll, okomplicerad, men är gärna på vift… 

På bilden de sex ettårsstona på samma bild även om inte alla syns så bra. Från vänster: Fanzy, Zugarbabe (skymd), Filozofia, Fixa, Zitronella och Förgätmigej (lite skymd).

SofiaGenne
0

PUTT

MVH

Arhults
0

Vi har 10 sek B och 16 WPB/Ridponnyer.
Jag fyller hela tråden om jag skulle berätta om alla!Jag nämner några lite snabbt.

1.Downland Jagaur sek B hingst 9 år e.Downland Krugerrand u.Downland Jade ue.Downland Arcady. Han är fantastisk snäll, snygg och den ponny som är mall för vår sek B avel och den som gjorde att vi började avla sekB.

2.Cottrell Royal Glance sek B 1987 e.Rotherwood State Occassion u.Weston Glimpse ue Chirk Crogan. Underbart sto med massor av welsh karaktär,, Royal Welsh vinnare.

3.Fleur sek B 5år, e.Whatton Copper Beech u.O'Fields Salight ue Arkelhof's Sunlight. Ett mycket rörligt sek B sto med en oehörd prestations stam.

4.Arhults Alice sek B 3 år e. Downland Jaguar

5.Arhults Waldemar sek B HIngst 2 år e. Downland jaguar u Cottrell Wild Rose

6.Arhults Alexander sek B hingst 2 år e. Doanland Jaguar

7.Turfhorst Venice sek B 2 år sto e. Eyarth Simeon

8.Arhults Wendela sek B sto 1 år e. Downland Wild Fowler

9.Nordy Ladies Day e. Bronheulog Royal

De två ett åringarna i bustagen i hagen.

J-Parnebo
0

Jag har en welshponny , han heter Kanel och är 12 år.Han är en c-ponny på 133 cm. Fux med två strumpor och bläs. Han är lite "svårstartad" med sen när man väl får igång han går han som en dröm. han har väldigt fina gångarter som han har fått från sin pappa The hale helios :)han gillar att hoppa i skogen och få av sin ryttare med ett litet bock efter ;P vara i paddocken är inte lika skoj.. bara han får busa. xD

welshcob
0

Detta är min Welsh cob hingst Flying Spirith II född 2006. Han är efter Blaengwen Dafydd 37-0022 som jag även ägde förut och undan Hagaby Precious Pea 37-99-6875 ue. Burnhults Black Commencs RWD 4. Spirith är mitt lilla framtidshopp och jag bara älskar honom. Han visades 2007 och blev klassvinnare och vann unghingst Championatet i Örebro. I Forshaga blev han res. Bäst in Show. Så det har gått väldigt bra för honom och jag hoppas det håller i sig. Mycket trevligt temperament och otroligt snäll. Hälsningar Monica i Kristinehamn, Värmland

Flaxii
0

Min älskling Mandelman (Welshponny sektion B) <3 Han är en valack på 8, snart 9 år. Är efter Ekelunds Jim och undan Lady Arilene. Morfar är Chester. 139 cm i mkh.
Utbildad LA/LA. Har fin hoppteknik och fint steg, funkar i både hoppning och dressyr, men vi tävlar mest dressyr.
När jag köpte honom för två år sedan var han en tjock och relativt omusklad liten bockmaskin. Om man ser tillbaka på det, så har det hänt otroligt mycket. Jättefin i hullet, välmusklad och jag har verkligen "hittat knapparna", som man säger, på honom :)
Trevligt temprament och för det mesta mycket positiv till arbete. Dock slänger han av små, "halvduktiga" ryttare som inte riktigt kan, men ändå försöker kräva något. x]

UG
0

Här kommer mitt första inlägg på "Welshponny"!

Min nya vän heter Jaxon! Han är sektion A. e.Symondsbury Tartar RWM 50 och u.Ekbäckens Johanna RWM 494. Jaxon är född 2005, gulsvart till färgen och inkörd av tidigare ägare. Han är uppskattningsvis 115 cm i mkh men växer troligen lite till. Nu ska han få gå i hagen och bli kompis med en av minishettisarna, boa in sig lite och så småningom börja tömmköras frammåt sommaren. Målet är att tävla i klassisk körning, Lagserien 2009.

Houdini
0

Sven heter jag.. jag är född på Ekbäckens Stuteri!

Jag bor i Sjulsmark/Norrbotten (utanför Piteå) , mitt i all snö (som är jätteskoj att leka med).

Min Pappa är Yarra Glen (43 poäng) och min mamma heter Ekbäckens Sunflower.

Jag har fyllt 8 månader och blir vit när jag blir stor (skimmel kallas det visst..fast än så länge är jag fux med genomgående bläs och 3 strumpor, men på det fjärde benet har jag något slags vitt tecken som matte inte har sett förut fastän hon är Id-kontrollant).

Jag ska bli körhäst när jag blir stor och tävla i körning med min nya matte (Nettan). Om jag tycker om det ska jag få bära runt barnen lite också, jag gillar barn än så länge fast det är måånga år kvar ännu innan det är dags.

Om jag blir lika vacker som mina föräldrar ska jag också verka i avel. Själv tycker jag att jag är jättesnygg. Rör mig gör jag som en dröm… när jag själv vill! Glad

Nettan tycker att jag är jättetrevlig, det har hon sagt till mig i alla fall.

WelshD
0

Vilken gullig berättelse…….önskar dig Sven och  din matte att lycka till i framtiden. Kram

[Wera]
1

Jag har ingen RASREN welsh ponny, jag vet heller inte vad för raser han har i sig, han är iaf. korsnings ponny, tror ni att han kan ha i sig Welsh ??

Tywysoges
0

jag skulle gissa connemara

[Wera]
0

#22 Jag har egentligen inte tänkt ¨på att han skulle kunna ha den rasen.. ;) Han är 135cm ^^

Papaya
0

Vår Welshponny Simberg Stella ,sek. B, född 2002 :)

Hon är en söt liten figur e. Simberg Spinner och u. Cennen Soprano. Vi köpte henne som 2-åring, hon skulle fylla 3. Jag red in henne och nu är hon precis så som jag velat ha henne. Pigg, känslig, framåt men väldigt lyhörd. Tyglar och skänklar behöver jag knappt använda, vilket är ett problem när andra ska rida.

Hon har väldiga humörväxlingar, haha! Hon gillar inte barn så mycket, hon tycker dom är för stökiga. Stella vill ha lugn och ro och någon som har koll på läget. Hon är väldigt låg i rang, men när hon kommer till nya ställen eller när det kommer en ny häst till hagen leker hon gärna mobbare, som tur är är hon bästa kompis med en utav våra andra ponnyer som är rena rama fredsmäklaren.

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Izzi
1

Ias Cadarn e.Broughton Replica u.Ias Cymraes,  född 06. En supertrevlig hingst som alltid är snäll och trevlig att ha o göra med. Visad som 1-åring med 40p. Visad på vårutställningen i Ljungby med guld.

Izzi
0

Mollehusen Aaron e.Star Kingdom u.Coednewydd Anna, född 07. Nyinköpt hingst som ej är visad ännu.

petuina
0

Sulkendrupgårds April Flyer, kallas "ArraQ" !

Underbar welsh cob född 1999.

e. Åvangs Bogart

u. Åvangs Flying June

Han är verkligen den goaste hästen vi har haft ännu! Inte slutmätt ännu men vi hoppas verkligen på att han blir D-ponny, men ingen risk!! Han är ju inte direkt den som lyssnar när man ber honom någonting, men han är ändå väldigt duktig inom dressyr och hoppning. Inte så mycket tävlad, själv tycker jag inte det är kul så jag håller mig undan från det och tränar massa istället. ((: 

Älskar min ponny massvis :D

Har ingen bild på denna datan men gå in på min profil så finns det bild ((:

petuina
0

Här är han! (Arraq) :)

JenD
0

#25 Riktigt vacker färg

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Fourjoy
0

jag har ju glömt min plutt…

Fourjoys Flash Robin  f.2008  sektion C.  Mörk isabell, e. Fourwinds Flash Jack   u. Saltmarsh Rowena

kom hem från England idag tillsammans med mamma Row…( på bilden i ljusare vinterpäls)

Babban
0

Moslåttas Flying Entry sek D. född maj 08 e.Marcello NPA2934 u.Storhaugs lady Lorraine. Entry är fux,4vita ben och stor bläs. Jag hittade honom i norge. han är min blivande körhäst.

Zondell
0

Cedilla f 2001 sekt B rskm e Candide u Sörgårns Gillyflower e Linksbury Royalist.

Utställd en gång med 39 poäng och mitt framtida avelssto. Just nu är hon utlånad till en 10-årig flicka med tävlingsambitioner.

Jag har haft hennes pappa, mamma och mormor.

Hon är väldigt nyfiken, pigg, ambitiös och duktig. Älskar sin lilla ryttarinna och det är förstås ömsesidigt. Tycker om att få arbeta.

Zondell
0

Cottrell Morwenna RW 890 f 1988 sekt B fux e Rotherwood State Occassion u Weston Moll Flanders e Weston Glimpse.

En fd utställningsstjärna som nu är elitpremierad pga många duktiga avkommor på hoppbanan.

Hon är otroligt snäll men lite reserverad mot främlingar. Dräktig med en ridponnyhingst.

Arhults
0

Ditt sto Morwenna beställer jag gärna ett föl efter, om du är intresserad kontakta mig!

Murgard
0

Morwenna träffade jag som ungponny i Dalarna Glad. Otroligt söt liten häst, med fantastisk stam!

Zondell
0

Tack för era inlägg om lilla Morris Glad. Det är en fantastisk liten ponny som jag förstås håller högt. Cedilla ovan är hennes dotterdotter.

Morwenna är lurvig nu!

wester-ek
0

Tänkte ge mig in i denna tråd oxå… Gör som en del innan o håller mig kort!

WELSH MOUNTAIN

Hingstarna:

* Storemyr's Sigge f:2008 Isabell m. bläs En blyg liten kille som jag hoppas mkt på både som hingst och som tävlingsponny.

* Storemyr's Scooby Doo f: 2008 Fux m. bläs En kille som ligger ganska jämt i temperamentet och inte gör så mkt väsen av sig.

* Prins Valiant f: 2008 Fux m. Bläs En kille med MKT humör som jag hoppas mkt på som hingst och tävlings ponny.

Stona:

* Anna Johanna "Hanna" f: 2005 Skimmel Dräktig med Ekbäckens Jake Frost. En dam som finner sig i det mesta. På börjad inkörning.

* Ekbäckens Jade f: 2004 Skimmel. En dam som verkligen gillar att jobba! Håller på med inkörning som går superbra. Ska betäckas till 2009.

Prins Valiant

Mer om våra Wm-ponnyer kan ni läsa HÄR… //Mysan

LinaOhlsson
0

Har Camaro II, hingst, svart m stj, snopp. f 30/5 -08, e: Castor II RW 98, u: Clarissa II RW 1169, ue: Bostorps Bravad RW 73.

Har även 10 welsh mountain på gång som ska ridas in och säljas, tar dom efter hand, Har Hidalgo och Hiawatha II hemma nu, båda efter Salstas Silver Ghost, eller alla mina welsh mountains är efter Salstas Silver Ghost…

Diablo
0

Här är mina welshar:

Rhyd-Ddu Mabon f 05 sek c e.Laurtom Glyndwr  u.Maesllwch Menna
ue.Parc Marvel

Han är helt underbar känslig uppmärksam bra gångarter rids nu av tolv åring och arbetar i rätt form sikte inställt på LC dressyr och kvalitetstävlan

Diablo
0

RMS Mirja f.99 sek A Diplomsto e.Molstabergs Action Man
u.Menai Mathilda ue. Excelsior Blue Boy

Har ett sto föl fött i år e.Diablo som vi sparar hemma
har även en avkomma född 04 som fungerar som ridhäst till barn med super temperament.

Mirja kan vem som helst rida hon rör sig bra och har hoppat clear round

Håller nu på att ridas i gång av min älsta dotter efter fölet.

Diablo
0

Glyncoch Nightcap f 07 sek A e.Brynrodyn Dynamite
u.Glyncoch Grey Lady ue.Maesgwyn Hi Tec

En kille som vi ska pröva att visa lite ..om det inte blir bra så ska han kastreras och ridas in för att bli rid/tävlings ponny till mina barn

han rör sig bra

Diablo
1

Stendyssens Diablo f 95 Sek A e.Stendyssens Banlo u.Dianne

Super temperament kan hanteras av barn det bara går inte att låta bli att gilla honom

Siktet inställt på regionala tävlingar i vår (dressyr)

Rids av tolvåring . MKT bra gång

Diablo
0

Cadlanvalley Kodiak f 07 sek B  e.Eyarth Troy              u.Cadlanvalley Sapphire ue.Cwrtycadno Cymro

Kommer få gå och skrota i hagen med grabbarna för att se om kula nr två ramlar ner …annars kastrering och bli rid/tävlingsponny till mina döttrar

troligen blivande C ponny (hoppas)

Diablo
1

Excellent Meja f 08 sek A e.Stendyssens Diablo u.RMS Mirja
ue.Molstabergs Action Man

Socker söt rör sig mkt bra … ja det är väll allt än så länge

Arhults
0

Jag träffade Kodiac på Cadlan Valley förra året, då träffade jag även hans far Troy!

Diablo
0

Sen har vi ju lille adodas som enligt uppgift är 75% welsh mountain och 25% shettis (welsh partbread ..hi hi)

men okänd stam f 02

lagom pigg och jätte duktig på blåbärshoppning har även börjat jobba i form lite med min 9 åriga dotter…..de e sååå sött!!

Diablo
0

Har precis fått hem ett sec C sto oxå som jag inte vet så mkt om än . hon var extremt välhanterad i alla fall och väl skött .

Dock söt en riktig prinsessa lite ädlare än de sek c jag sett.

Jätte fina rörelser har jag uppmärksammat.
hoppas hon blir maxad B
Brunskimmel …jätte fint

ska betäckas 09 och troligen treårs test och ridas in…måste hinna med allt

Det är nåt visst med welshar!!

Charlotte-J
0

Här är vårt nytillskott på vår gård med enbart shetland. Hon heter Bjärbys Palett och är en sekt. B. Hon flyttade hit i slutet av november då hennes föl var avvant och har nu "ätit upp sig" en hel del ;-) Hon är min dotter Elsas ponny och är tänkt som en framtida tävlingskamrat. Palett är e: Paddock Camargue ue: Bjärbys Niclas.

Bilden är tagen av min 10 åriga dotter nu i eftermiddags och det är inte den allra bästa kvaliteten.

Amor vincit omnia Kyss

Sasser
0

Min ena welsh: STING´s SONETTE

Född 2006, Sec B efter Simberg Superman-Simberg Sweat Dream.

Stickelhårig fux med stjärn. En underbar individ, alltid glad och nyfiken.

Sasser
0

STING´s PRETTY PUZZEL

Född 2004, Sec B efter Karlfälts Bocelli-Pretty Woman.

Brunskimmel, diplomsto, dräktig med Rimskij.

En pärlaponny.

Sasser
0

STING´s PRETTY CAMARO

Född 2005, Sec B efter Karlfälts Caruso-Pretty Woman.

Svartskimmel. Min underbara hingst, han är min ögonsten.

Anna-Karin
0

Vi är helt nya på det här med welshar och har tidigare endast inriktat oss på shetland. Men nu har vi köpt ett sto och en hingst födda 2008… som vi kommer att ställa ut och senare ha i aveln… vi fastna för sektion C.

Stoet, sektion C:

Henne köpte vi via Hagaby stuteri som egentligen skulle köpt henne till sig själva… jag ville ha en svart med bläs och fyra vita strumpor. Så hon kom från England för en månad sedan… helt underbart vacker… hon heter Dabernon Billie Jean.

Ps. Hon är den STORA på bildenFlört

Anna-Karin
0

Hingsten vi köpt sektion C:

Han kommer oxå från Hagaby Stuteri… fast honom har de fött upp själva. Han ser helt underbar ut med en stor vit bläs och fyra höga strumpor… han har inte flyttat hem ännu. Han heter Hagaby Brenin. Jag har fastnat för hästar med bläs och fyra vita strumpor… kanske för att shetländarna vi oxå avlar på inte är lika vältecknade.Glad

Foto: Maria Carlsson

LillaAranDixi
0

Jag har en welshponny som heter Tuva och är född -88, hon är mycket orädd och stabil och lyssnar på små hjälper men även pigg på att springa ute i skogen. Då jag brukar rida henne i sidepull. Gladdärav är hon jättehärlig att rida i skogen och även att köra!

Hon är även gosig och snäll! <3

![Tuva (med grå man) och hennes två föl (welsh/paint)](C:\Documents and Settings\Miranda\Mina dokument\Mina bilder\Beställmapp\p1040533origSE.jpg)

CJSalustall
0

Jag har följande renrasiga welshar…

Ett welsh mountain sto Windmill Annalise f. 94 e Pedol Scamp. Hon är nyinköpt till min blivande welsh uppfödning, men är inte dräktig inför 2009. Kommer att betäckas till våren. Hingst ännu obestämd. För övrigt kommer hon att starta sin första utställning i Sverige 31/1 på Vreta!!! Kul att veta för alla som är lyckligt lottade med avkomma efter detta sto.

Aniara V diplom sto welsh mountain. Leasad för att betäckas med mountain 2009. Eventuellt oplanerat dr från ägaren med prickig B ponny.

welsh mountain hingst f.06 importerad från Holland e Finglebridge Flashpoint. Förhoppningsvis tillräkligt bra för kommande avel.

Inleasad mountain hingst Chili Peppar f.01 e Stuifakkers Chikko

Welsh cob sto f.08 Sunny MaiThai som jag får hämta hos modern i slutet på januari…. Åhhh vad jag längtar.

LillaAranDixi
0

åh så många welsh mountains! hur söta som hällst!Skrattande

CJSalustall
0

Åh man tackar…#56 om du menade mina Skrattande

Det är bara en av dem som är utställd tidigare dvs Aniara V. Hon är utställd två gånger med 40p.

Därför håller alla tummarna för vinerutställningen i Vreta. Då åker jag med Chili Peppar och Windmill Annalise.

De är i vilket fall oavsett utställningsresultat helt underbara på ALLA sätt. Lätthanterade och okomplicerade till tusen.

Har genom en slump även fått in ytterligare en welsh i stallet fast ett sek B sto Birtley Daylight. Bilder kommer vid tillfälle på hemsidan. Hon är till salu. Jag kan ju inte behålla allt haha!

LillaAranDixi
0

#57 ja jag menade dina! och de andra oxå! Tungan ute

chaplin06
0

Hejsan!

Det här är våran lilla buse Rohlos Chaplin, welsh mountain f. -06      

e: Lanners Blackberry u: Bengad Coral Flower (e: Bengad Dicksonia).

Han är sällskap till min arabvalack och så håller vi på att köra in honom. Mkt trevligt lynne, orädd men tuff Flört.

sanderfors
0

Jag har 2 Welsh av cobtyp vi börjar väl med

Tyngwndwn Renown -06

e Nebo Bouncer ue. Saltmarsh Cock Robin uue. Synod William

Han har 08 löst licens och betäckt vårat sto, det är väldigt trevlig kille. Han är under både inridning och inkörning och förbereds för 3 års test i maj. Har planer på att visa fram honom nu i vår och se vad som sägs.

sanderfors
0

Och

Steinsrud Kiara -04

e. Gweunydd Sionyn ue. Blaenau Fanfair uue. Garreg Quicksilver

Jättetrevlig tjej som är dräktig med vår hingst Tyngwndwn Renown, hon har dock laddat lite väl mycket så hon stor och rund redan då hon inte förväntas förens i månadsskiftet juni /juli. Hon har ändrat sitt temperament, och blivit lite småtjurig de senaste månaderna. Men hon är vår lilla porslinsponny ändå!

Hermelina
0

Får man berätta om sin "foderponny" också?'

"Min" Welsh Mouintain heter Molstabergs Adam och är 11 år. Vet ej hans stam ;(   Men han har tävlat mycket och är finaste valcken i sin ras i norden :D Just nu är jag överlycklig, för jag ska få börja tävla dressyr på honom :)

Scrafton Night Owl GBR

Scrafton Night Owl GBR

Houdini
0

Nu var det dax igen.

Jag vill presentera SION. Vår nya familjemedlem.

Han är en Welsh av Cob Typ och 8 månader gammal.

På den sista bilden dansar han med SVEN.

Mvh

Nettan

Fler bilder finns på vår hemsida.

http://trolltjarnbacken.se

JenD
0

#63 Åhh jag tror det var Sion jag såg när jag hämtade min Vimsie på Linners. Han ä supersöt Skrattande

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

JenD
1

Linsa Vimsalabim 080529 e: Pentyparc Shonnyn Ddu

Tyvärr kom en stor snöflinga och flög förbi mitt i bilden Skrikandes haha

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

Houdini
0

Ja, det var det nog. Vimsa är jättefin och jag hade inget emot om det blivit honom heller.

Sion är jättetrevlig. Stabil och orädd.

JenD
0

Skrattande Tack så mycket!

Va kul, han verkar mysig den minuten jag träffade honom Glad

Lycka till!!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

Houdini
0

Sion igen.. fast i lite större format!

Anna-Karin
0

#68 Grattis till hästköpet… Sion var jag oxå och tittade på innan jag bestämde mig för en annan hingstunge. Han ser för härlig ut… här kommer en bild på min lilla hingstunge Hagaby Brenin

wester-ek
0

Nu var det dax igen…

Ponny skaran har utökats med ett nytt Wm-Sto som vi har lånat in för avel & träning/tävling.

Laeryds Quinnsess 36-01-7417

"Pärlan"

f: 2001

ee:  Minell's Jockey WMH 72

e: Pegasus BuckeyRWM 33

ue: Raeveskiftets Bussi WM 254

ue:Mosedragets Rex RWM 71

u: Pegasus Isabelle RWM 314

uu: Egetofte Holly DWM 48

//M

Reby28
0

Det här är Glyncoch Mr Jones.

e. Parvadean Geraint - u. Thorneyside Bossy Boots

Han är Welshponny sekt. C valack, född 2005. Mycket snäll och social, älskar att pussas och vill alltid vara med. Han väldigt väluppfostrad kan gå lös och följer efter när man går nånstans. :) Han är lugn men lagom framåt att rida, har jätteskön galopp osv. Är väldigt lugn i sitt temperament, han blev valack när han var ett år. Han är hittils bara hoppad 60 cm med ryttare men har god utvecklingspotential och jag planerar att tävla med honom senare!

Jag köpte honom ganska nyligen :)

Fourjoy
0

… jaha… en till.. Skäms  en welsh mountain denna gång…

Svart, lykta, fyra strumpor… f.2007  e. Minsterly Keiran u. Ippikin Lilac Blossom.. mycket Synod blod bakom..Blaenau, Revel… hans farmorsmor är Blackhill Picalos mormor, mormors far är Synod the Colonel, Internationell Welsh Champion, såld för £7000 som 12 åring på Fayre Oaks, RWS hingst Champion 1997.

Har gått igenom alla mountain hingstar i Sverige samt lite ston…har inte hittat någon som är direkt släkt med honom…

2 utställningar i UK och två segrar.., uppfödd av ett domar par.. ja, det är väl vad jag vet… än så länge.. kommer troligtvis i mars..

Reby28
0

#72 snygg teckning ;)

Fourjoy
0

… åsså…en till  Skäms Skäms  isabell sto f.2004 sektion C. e. Griffos Hwyl  u. Newhouse Cadwen  ue Deytheur Brenin Ap Lyn, 136cm. Fått 1 isabellföl efter fuxhingst.

Kommer hem i vår/sommar…. kan ev. tänka mig att låna ut henne en "fölsäsong"…då jag har tillräckligt ändå…men hon är inte till salu.

ZABA
0

#74 Men Fourjoy, hur mycket pengar har du egentligen? Flört

Hur som helst kul med nya ponnyer och nytt blod, framförallt för "min" sektion = A. Ser fram emot att läsa mer på din hemsida!

Fourjoy
0

.. sålt en och köpt två… fast det vore bättre om jag hade sålt två och köpt en.. Skäms … men det är ju så förbaskat svårt att låta bli.. fats jag är väl knappast ensam om det bekymret?? Flört 

Isabellen är halvsyster till min Lowri och hon är underbar.. ägarna blir av med sitt stall och mark pga vägbygge i vår och hade panik då dom inte kan ha kvar alla, eller någon om det vill sig illa.. + ett bra pris…hur kan man säga nej då…?  har haft ögonen på hennes snygga helbror ett tag, han är också till salu… men det är lite ovisst om hans fertilitet och hingstar har jag mer än jag behöver av…. fast en hingst är något speciellt…slutar väl med att jag står här med ett stall fullt av hingstar i slutändan..

Antman
0

Hej! :D

Jag har en welsh partbred som är inporterad ifrån Welsh i oktober 08! Hon är en c-ponny på 138cm. Hon är 5år. Siwan mai är en ponny som har mycket motor o en FANTASTISK kappasitet innom påde hoppning o dressyr. Vi har hoppat banor på 1 meter och enstaka hinder på 110. Hon är löshoppad 160. Vi har fått felfria LC rundor och ska snart starta LB! :D Jaha dt finns mycket o berätta om min underbara pownie men detta får räck1! XD <3

Reby28
0

Lite nytt om min älsklingsputtinutt, Glyncoch Mr Jones (2005). Då jag skrev förra inlägget hade jag precis köpt honom och kände honom inte så bra som nu.

e. Parvadean Geriant

ue. Thorneyside Bossy Boots

Jonas är en otroligt social C-ponny på 137 cm. Han är lugn och snäll att sköta om, pigg och känslig att rida. Han har mycket motor, och han älskar att hoppa. Vi har hoppat 1 m och han gasar som satan innan hindren! Han är duktig i dressyr också men kan bli lite stark i galoppen men vi tränar på det. Vi har massor av tävlingar inplanerade och vi utvecklas båda två :)

Dyblygiad
0

55# Kul att du har Mai Tai, jag var den som passade hennes mor när hon föddes. Hon är även tillverkad hos mig då jag ägde hennes pappa det året. Har en halvsyster till henne!

Våra welshar. Äntligen börjar de bli så pass få att man kan skriva om dem Glad

Sekt B

Bostorp Besk RW 115, godkänd hingst, en liten underbar sagohäst som nu står på station i Sunne, Värmland.

Celmah RW 1100, min yngsta dotters tävlingsponny, är med i allsvenska laget i dressyr i höst. A prem, inkörd, tävlad hoppning och dressyr samt terräng.

sekt D

Vallas Ida, mitt drömsto, mitt allt, min bästa kompis, A prem fått upp till 43p har BIS o reserv BIS titlar. har fått 6 föl hos oss varav 5 guldbelönade med fölchampiontitel. Har själv avelsdiplom, hoppdiplom, kom 3a i RIKSfinalen som 5 åring, inkörd och tävlad både h/d LA.

Nattens Rosenröd Idas 2 åriga dotter som blev reserv BIS som 1 åring, blir runt 145 skulle jag tro. Guldbelönad både som föl o 1 åring, ej ställd i år. Är på lösdrift nu men kommer hem i höst för inkörning och sen inridning. Ska säljas.

Nattens Leia Idas årsföl, blir stooooor, pappan är i dagsläget runt 165cm. Leia är bedömd med 42p och naturligtvis fölchampion. Skall säljas.

WPB

Tuddebo Boy en 4 årig kille med kanon stam som under vintern ska ridas till och sedan ut o tävlas.

Sen har vi äcen ett RP sto som inte har en gnutta welsh i sig men är bra en då.

Skee Ronja, tävlas i dressyr av min dotter, utb FEI, vunnit en deb FT och har plac på LB hopp. I meritlistan kan man skriva att hon är RP hingsten Verdis mamma

7 kvar, så smånigom är det tänkt att de ska ner till 4 st……

Reby28
0

#79 Åh, jag visste någon som hade ett av Vallas Ida's föl.. Om jag bara kunde komma på vem det var och vilken häst…

mariajalrup
0

En nytagen bild på "min påg", Quentin, född 05 och nu 1,53 cm över havet:)

Dyblygiad
0

79#

Ida föl vet jag precis vart de är ;)

Fiona finns några mil söder om Kalmar, Ariel finns i Rimbo, Rasputin finns söder om Sthlm hos en kompis till mig och Aragorn finns i Brottby, de övriga 2 är än så länge i min ägo Tungan ute

Klarnade minnet något nu Skrattande kommer du ihåg vilken häst det är?

Fiona är linfux, Ariel brunsvart, Rasputin brun och Aragorn svart.

Reby28
0

82# dessvärre ringer inga klockor.. :P Kan möjligen vara Aragorn, har du bilder på dem? Vore kul att se!

HumlanochJuvel
0

Jag tänkte berätta lite kort om min Welshponny (sek. B) Heingeskogs Juvel :)
Juvel föddes i skåne, hennes mamma heter Jackline och hennes pappa heter Ekelunds Jim.

2007 så åkte jag ner till skåne för att kolla på Juvel och självklart så fastnade jag direkt! :)

Juvel är en jätte snäll ponny men dock. lite speciell. Juvel har hoppat några clear rounder och det har gått jätte bra :) Juvel har även ställts ut i Håcksvik en gång och ska ställas ut i år igen.

Glad

Reby28
0

Snälla förminska era bilder innan ni lägger upp dem här.. lite trist när man är jättenyfiken på att se en bild och så klickar man på den och ser typ ena örat eller pannluggen. Gråter

HumlanochJuvel
0

#85 menar du min bild? kan inte förminska, vet inte hur man gör, så det är därför om det var min bild du menade….

WinterPrince
0

Insåg att jag inte presenterat min Welsh här.

1-årig Welsh Cob hingst, Keja Winter Prince

e. Oxspring Prince
u. Rhydypandy Wendy
ue. Tymor Pele

Visades i Nybro med 38p.

Fotot är taget av hans uppfödare

ragnhild49
0

#85 och #86

När jag öppnar bilden i inlägg #84, så fixar datorn förminskningen själv. På min skärm syns hela bilden. Teknikens under! Förvånad.

Hur gick det för Heingeskogs Juvel i Håcksvik?

HumlanochJuvel
0

#88 Nja… sådär xD hehe , hon fick 34p (broms) men det var jätte roligt att vara där ialla fall :D Såg du Juvel? Var du i Håcksvik?

Anniez
1

Vet att detta är en död tråd men kan inte låta bli..

#7 Ska börja rida Suppan nu till hösten och eventuellt köpa henne.. Försöker hitta mer om henne nu :)

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.