Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsäljes-utlånas
Läst 2217 ggr
Zeliba
0

WM sto utlånas

Hej!

Vi har ett WM sto f 08 som vi skulle vilja låna ut en längre tid till hästkunnig och angagerad familj. Hon är inte inriden. Vi söker därför en tjej el kille som skulle vilja ta sig an det och sedan så småningom träna och tävla henne. Hon är inte till salu utan är tänkt som ponny till mina barn, men dom skulle behöva växa till sig lite i några år först.

Ninja har fått 41p på utställning och blivit ungsto champion, och hon är visad på treårs test med bara någon poäng från gångarts talang. 

Har även en helsyster f 09 med "dubbel diplom" som tvåårs talang som jag skulle vilja låna ut så småningom. Är synd att dessa tjejer inte kan bli använda av någon liten ryttare medans mina växer till sig.

Har tyvärr lite dåligt med små duktiga ryttare här ikring, därför funderar vi nu på att låna ut dessa små pärlor. Så de kan få komma ut och visa framfötterna.

Kan även tänka mig att låna ut till körintresserad. Dom är rätt lika och skulle kunna bli ett fint två spann. Är dock själv inte alls körintresserad.

Ett + är om dom hamnar hos någon som vill visa dom på lite utställningar.

[annakarolinaa]
0

Jag är en 18 årig tjej som söker en liten ungponny. Har stor vana av unghästar, inridning och utbildning. Även hingstvana. Har gjort det mesta inom hästsporten. Rider på ridskola samt haft 2 foderhästar tidigare, tränat hoppning upp till 120 cm samt tränar dressyr på ganska hög nivå. Är dock ingen tävlingsryttare själv.

Vill ha en mindre ponny att utbilda på lina då jag anser att det är en viktig grund. För uppsutten träning har jag bra kontakt med duktiga ponnyryttare. Ryttarna får lära sig vikten av en bra grund från och på marken samtidigt som dom alltid har tillgång till hjälp av mig som äldre.

Ser gärna att du som ägare står för en del av kostnaderna. Låter det intressant får du gärna höra av dig.

Karolina