Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettbilder
Läst 5439 ggr
Elshira
3

Bilder från dagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag hem min första systemkamera efter att ha haltet på en halvtaskig kompaktkamera i 5 år, och idag - fint väder som det var så var jag givetvis tvungen att fota lite!

Tanken var inte alls att bilderna skulle "bli något" men glad belv jag när jag såg en handfull fina (eller ja, halvbra i.af :) bilder efter 15 min fotande, något som skulle tagit mig 500 bilder och 2 timmar med min gamla kamera… Dels så tar ju systemkameran faktiskt bilden nr man trycker ner knappen, så man hinner få med de roliga bilderna, och dels så slipper benen bli suddiga *glader* Vilken skillnad! Jag har inte ens orkat fota hästarna på 2 år pga min dåliga kompaktkamera… Det kommer garanterat bli mera bill jag lova Skrattande *smilbanden upp till öronen*

Men jag bjussar på några, Mille som givetvis lyckats gräva upp boxen och lagt sig mysigt i en kisshög var förståss extra snygg… xD Men som sagt, det var inte planetat att bli fina bilder så ta det med en nypa salt Flört Men han älskar verkligen när man busar med honom i hagen, hoppas det synns!

Hakuna matata!

Elshira
2

Filosoferande

Hakuna matata!

Elshira
2

Trav

Hakuna matata!

Elshira
2

Friskare trav

Hakuna matata!

Elshira
2

*Jag kommer matte!!!*

Hakuna matata!

Elshira
1

Gammelgubben med dotter :)

Hakuna matata!

Elshira
1

Betty Girl i svartvitt

Hakuna matata!

Lorita
0

vilken härlig ponny

och

#6 ser ut som min karisma Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
1

#7 Dom är ju faktiskt kusiner! Flört Hon är ue. Molstabergs Sandstorm

Hakuna matata!

AnkiLi
0

Fina bilder på fina ponnyer! Och härligt att se att ni har snöGlad! Här är det bara lera och plask i hagarna. Rynkar på näsan

sassiball
0

Åh så fina bilder!

Rustibuss
0

Vilka fina bilder som du säger inget suddigt alls vid rörelser, vilken kamera du har. Den måste du vara väldigt stolt över. Samt att du har jättefina ponnyer att fota, på första bilden syns det verkligen bus i hela ponnyn.

Måste höra med dig vad det är för kamera du har? Jag har en digitalkamera 5 megapixel och den är trög att fota med, allt blir suddigt vid minsta rörelse. Vet att det diskuteras här hemma att köpa en bättre kamera så är intresserad av att höra om din kamera, kan du lägga upp bilder/filmer på facebook utan krångel t e x?

Medarbetare för Welshponny ifokus

Izzi
0

Han är läcker din Mille :) Fina bilder!

Elshira
1

#9 Ja det var den enda dagen vi hade snö. Det har varit omväxlande is, idag kunde vi enbart ta ut stona som vi kunde knöka in alla i en hage, hingstarna fick faktiskt stå inne då det var blankis i de andra hagarna. Brorsonen åkte till och med med sina nya skridskor där!

#11 Ja han är en såndär latmask som mest står och vilar medan han sneglar på stona (eller den andra hingsten), men kommer man ut i hagen leker han mer än gärna så det är lätt att få fina bilder på honom! Stona däremot… De är alldeles för lata för att mer än jobba runt när man försöker busa, och de det blir det ju inga bilder av…

Jag köpte mig just en Canon eos 550D med "kitobjektiven" bara, 18-55mm + 55-250. Kamrea + båda objektiven (och en blixt värd 1000 kr som följde med) köpte jag för 8000:- på NetOnNet. Objektiv kan man ju alltid köpa bättre senare, men det dröjer nog ett tag innan jag blir så bra att jag "växer ur dem" ^^ Fördelen med den kameran är ju att det finns bra möjligheter både för att ha allt automatiskt, och för att kunna fiffla med inställningarna om man vill det också beroende på hur mycket tid/energi man vill lägga ner i bilderna. Dessa bilder fuskade jag dock med "sport inställningen" och autofocus, och jag kan då inte klaga på varken bildkvalitén eller att autofocuset inte skulle hinna med. Den är 1000 ggr bättre än min, för 5 år sedan fina kompaktkamera i.af :)

#12 Jag ska hälsa honom det Skrattande

Hakuna matata!

Rustibuss
0

Oj vilken jättedyr kamera! Var den billigast på NetOnNet eller kollade du på Elgiganten också?

Medarbetare för Welshponny ifokus

Muffinstar
0

Elshira jag undrar om jag skulle kunna få lova att använda några av bilderna på Mille till avatarer och layouts på howrse. Får jag det?

ponnylycka
0

Åh vilka härliga bilder! :D

Elshira
0

#14 Den kostade det samma på båda ställena, men NetOnNet hade då en ett erbjudande med blixten till :)

#15 Tyvärr så vill jag inte att bilderna hamnar på villovägar där :)

#16 Tack!

Hakuna matata!

TeamMascot
0

Vansinnigt snygg häst den där Mille. Sek A?

Elshira
0

#18 Han är en Sek. A, dvs Welsh Mountain.

Har tagit några fler bilder idag, väntar bara på att kameran ska "tina" så att lag kan lägga in bilderna. ^^

Hakuna matata!

Artylay
0

Otroligt vacker häst!

Mvh
Rebecca Frödén