Tips på bra inridare
Hej! Jag behöver tips på duktiga och erfarna inridare som tar emot, till mitt sto. Gärna i stockholmstrakten. Alla tips är välkomna!

Vilken storlek är det på din häst/ponny/cob, det kan ju var bra att veta.

Hon är dponny, wpb :)

B då har jag ryckt en duktig ryttare från en ridskola också har jag varit med som stöd/mentor vid inridingen det har funkat jättebra för min B-ponnys.
Jag måste ge mig ut på ryttar jakt nu i vår igen då jag har en ny B-ponny på gång för inridning men jag bor i GBG så vi kan tyvärr inte samordna

Rådet med ridskole elev hade jag nog aktat mig för!!
Går något snett får du ett elände att rätta till det! Att rida in en häst kräver erfarenhet och tålamod. Välj istället en erfaren utbildare en månad eller två, sen kan du kanske arbeta vidare på din ponny hemma!
Vet ingen uppe i Stockholm men har flera bra namn runt om i landet!
Lycka Till!

#4 jag lämnar inte eleven en minut med mina hästar jag finns hela tiden som en koll och jag handplockar någon som rider bra och är lyhörd och orädd.
Jag kan varmt rekommendera Vanja Siuvatti i Dala-Husby (någon mil norr om Hedemora) Hon är bl.a. Diplomerad Unghästutbildare samt har arbetat som lärare vid Karlfeldtsgymnasiet i Avesta (hoppning Unghöstutbildare) Hon har i höst ridit in ett sektion C-sto åt, som innan aldrig haft varken sadel eller träns.
Vill du ha Vanjas mail adress och telefon nummer, så kan du ta kontakt med mig.
Mvh
Gunilla 070 677 83 70
Hur långt har ni kommit med henne? Är hon träns/sadel van? Är hon tömkörd?
Jag tar emot för inridning norr om sthlm.
Går bra att mejla mig på impressa@hotmail.se alt ringa på mobilnummer 0732611615.
Mvh Impressa

Hon är sadelvan och insutten och skrittad på. Har även suttit på henne i trav en gång men vi har haft ledare vid varje tur. Jag har använt bettlöst träns på henne så hon är inte van vid tygeltag med bett. Dock har hon haft bett massa ggr och bryr sig inte om det. Hon blev tömkörd mycket när hon var 1.5 år till 2.5 år men inte så mycket efter det så det måste man nog börja om där eller iaf friska upp hennes minne. Hon har även haft vagn bakom sig en gång men brydde sig inte om den. Mitt "problem" med henne är att hon är för på pga för mycket gos så det är lätt att hon kan "kliva på" en för att hon vill komma nära, dvs så vet hon inte riktigt vad ens egna utrymme är och det har tyvärr gjort så att hon inte alltid har den respekten för mig som jag skulle velat att hon hade. Tex om jag vill att hon ska backa så förstår hon inte det utan går lätt på en istället… Samt att hon har en egen bestämd vilja som ston kan ha och kan då vägra göra som jag säger eller gå åt ett annat håll.. Annars är hon hur snäll som helst i all hantering, och väldigt cool lugn och alla säger att man inte kan tro att hon är unghäst. Hon blir 4 i maj. #7. Har du några meriter? Hemsida eller dylikt?

putt
Om du mejlar så kan jag skicka info :)
jag tipsar glatt om Vanja Siuvatti som jag har tränat för under lång tid :)
Hon är diplomerad unghäst utbildare och en bestämd men mycket känslig ryttare, dom hästar hon har tränat har blivit trygga och lyhörda hästar som är känsliga för alla slags hjälper och helt underbara att rida :)
hennes hemsida http://www.stallvs.n.nu/fotogalleri