Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 1110 ggr
goldcot
0

Poängberäkning - elitsto

Som nybliven medlem vänder jag mig till alla er kunniga welshmänniskor på detta forum Skrattande

Jag söker efter info om hur man beräknar poängen för att ett Welshsto ska kunna erhålla ELIT…

Har sökt på nätet och på denna sajt, men inte hittat något svar…

Hoppas att ni mer insatta kan hjälpa mig Flört

Räknar man först ihop 10 p för varje levande fött föl till att börja med - och lägger sedan till 30 p för en tävlande avkomma, eller räknar man inte med 10 p för ett levande föl om den avkomman sedan räknas i 30 p för tävlande?

Står i ju storeglementet att varje avkomma endast får räknas en gång, men det kanske bara gäller för meriterna..?

Hur fungerar det med föl som är registrerade som Ridponny (förutsatt att de är e: godkänd RP hingst)? Får dessa endast räknas som extra merit, eller kan de räknas med i poängberäkningen?

Om de inte räknas när de är registrerade som Ridponny - räknas de om de har WPB stämpel (alltså finns med i SWFs register) i passet?

Vore oerhört tacksam för hjälp i denna fråga Glad

ragnhild49
0

Du skall så klart gå in på vår rasförenings hemsida, DÄR hittar du all riktig information.  www.swf.nu

Här har du direktlänk :

http://www.swf.nu/storeglmente_2012.pdf

Welshponny i fokus är en forum för eget tyckande, och är långt ifrån komplett.  Hittar du absolut inte den information du söker, där, är det bästa att ringa eller maila till någon av styrelsens medlemmar. Då får du rätt och bra information. Lycka till med ditt sto!!!!!

goldcot
0

Jo, jag har varit på SWFs sida och läst storeglementet, men det framgår inte där HUR man räknar ihop poängen…

Tänkte att någon här kanske har gjort det, och/ eller vet hur man gör?? Glad

goldcot
0

Tog kontakt med en större Welshuppfödare och fick svaret att man bara räknar avkommorna en gång - dvs att en tävlande avkomma som ger 30 avkommepoäng för sitt tävlande får inte räknas med 10 p för levande föl.

Nu vet alla det som undrar Skrattande

Dessutom måste en Ridponnyregistrerad avkomma få en Welshpartbred stämpel i sitt pass för att få räknas med i avkommepoängen.

Så nu gäller det att få med min ponnys avkommor i partbred registret Skrattande

Konstigt att ingen här kunde svara på det?

Gylfinir
0

Det står hur klart som helst i storeglementet hur man räknar.

Första meningen under rubrik Poängskala-avkommepoäng