Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 3481 ggr
Maliiin
0

Horseware vs Bucas

Att hitta vintertäcke med helhals är inte lätt! Speciellt inte några med bra passform.

Men nu är det 2 stycken som det står emellan. Shettisarna som ska ha täckena har strl 105 cm i täcken. Och Horseware´s täcken passar dem i strl 95 cm. Bucas vet vi ännu inte.

Så det jag undrar nu är om någon har detta täcke från Horseware:

http://www.stromsbergsgard.se/show_product.asp?artnr=AKBP93&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D37%26head%5Fid%3D%26page%3D2&cat_id=37

Eller det här täcket från Bucas:

http://www.frtab.se/bucas-freedom-turnout-extra-helhals/1521-0

Dela gärna med er om erfarenheter och bilder om dessa täcken!

Vet ni om några andra vintertäcken med helhals i storlek 105 så får ni gärna tipsa om dem med :)

Etnica
0

Horseware är klar etta o Bucas tvåa men ändå en bra bit efter HW på min lista över de bästa täckena. Coben har enbart HW o de är suveräna! Ena sec a har Bucas o de funkar också men jag upplever dem som lite korta i sidorna. Passformen är annars bra. Unghingstarna har varsit regntäcke från Hööks o de är hemska!!! Krångliga spännen o dålig passform. Tur att de bara behöver använda dem i yttersta nödfall. Nästa år blir det HW till iaf våran egna hingst.

Maliiin
0

#1 Okej tack så mkt. Vad har du för storlek i dina HW och vad brukar de ha för storlek i övriga täcken? Behövde du gå upp eller ner?

Etnica
0

Tycker HW o Bucas är normala i strl. Sen finns ju inte tex strl 105 utan bara 100 o 110. Lilla Samson som är ca 118 cm hög har 110 i Bucas o coben som är ca 160 cm hög har 145 i HW.

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Jo 105 finns visst Tungan ute

Men det blev varken Bucas eller HW. HW var slutsåld och gick inte att få tag på förrän nästa säsong. Och Bucas i strl 105 var alldeles för kort på sidorna så å hade våra pållar fått visa halva magen.

Så vi köpte Börjes med avtagbar hals. Å de satt perfekt! Vilket jag vart förvånad över. Får se om jag kan få tag på ett HW med helhals till nästa säsong..

Etnica
0

Hmm… har du verkligen hittat ett HW i strl 105? I alla tabeller jag hittar så finns det inte. Jag köper alla mina täcken från England där de är billigare än här hemma.

Maliiin
0

#5 Jaha från HW!! Nej där finns de inte i 105.. Jag trodde du menade Bucas. Så det var de jag menade att de finns i strl 105 cm..

Vad går frakten på ungefär från England?

Etnica
0

200-250 kr brukar den ligga på o då är det upp till 30 kg.

Maliiin
0

Okej låter bra :) Någon speciell sida du beställer ifrån? Vet jag har kikat lite och från endel kan bara företag handla..

Etnica
0
Maliiin
0

Tack så mkt! Ska kika in på de sidorna :)

Etnica
0

Jag handlar nästan bara numera från England förutom småsaker som man vill ha snabbt. Charles Owen-hjälmar är det ju nästan halva priset på. Säkerhetsvästen till dottern kostade 600:- istället för 1400:- som här hemma i Sverige. Racesafe-väst har jag en sida där de tar ca 1400:- för den jämfört med 2800:- på Hööks. Mountain Horse är också billigare. Köpte min stålhätteskor i England för 500:- mindre än här. Finns många hundralappar att spara… :)

Maliiin
0

Ja jag var in och kikade på sidorna och det var minsann skillnad! Hittade en ponnyputa med som jag kikat på på Hööks. Den kostade 650 kr ungefär med alla tillbehör. Hööks tar nästan 900 och då får man köpa alla tillbehör till. Å då hamnar det på nästan 1400 kr+frakt har jag för mig.

Men jag har aldrig beställt från England. Hur fungerar det?

Etnica
0

Precis som när du handlar från företag här hemma. Betalar med kort. Leveranstid 1-2 veckor.