Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: avel-uppfödning
Läst 6028 ggr
Puddumghee
0

Knabstrup eller british Spotted pony

Finns det nån liten Knabstrup eller British Spotted Pony i avel nu? Jag har ett mountainsto 110cm och ett welshsto 125 cm som jag vill betäcka till våren och få lite prickar på avkomman.

Elshira
0

Kolla här så hittar du säkert något :)

http://www.knabstrupper.se/

Men sajtvärden Lorita har själv knabstruppers så hon kan säker berätta mer Flört

Hakuna matata!

Lorita
0

Dom två översta är D-ponnys

http://www.knabstrupper.se/s/hingstar.html

Ingen av dom lämnar färggaranti utan max 50% prickigt och Sandokhan ger inte mer vitt än vad han är själv.

Sobel, var jag själv tittat på men valde en welsh istället på mina och han kan till med tur ge hel tigrerat dock max 50%

Själv har jag valt welsh när jag betäckt då jag hittat bättre hingstar som är welsh

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Puddumghee
0

D-ponnys är alldeles för stort för mina ston. Jag sökte B-ponnyhingst. Nåväl, finns det inget i sverige kan jag ju importera en Spotted Pony från Uk.

Lorita
0

Den här fins http://www.freewebs.com/simplicityminis/majestic.htm fortfarande inte färggaranti men en häst är ju inte färgen.

AgnetaB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hänvisar till #4 .Min Broomells Dolphins Majestic betäcker gärna mountain o welsh ston då alla engelska ponnyston får användas i BSP avel. Hans egen pappa är också en welsh. Majestic är avelsvärderad o godkänd för allmän avel o ger 50% prickigt med ej prickiga ston. Annars har jag också ev hans mycket fina son till salu, se bilden.

Mvh

Agneta

Puddumghee
0

Härlig hingst, och jag känner ju till hans möderne sen gammalt, har haft ponnys tidigare efter Flashlight, Macula och Milord och även en gång träffat den nu avlidna Mrs Wallis på Merriott stuteriet i Somerset för länge sen. Mkt intressant hingst för mina ston. Tack för tipset.

Lorita
0

Är du av två/ett tigrerat knabstrupper sto B-ponny 50% och 75% welsh?

Puddumghee
0

Jag har ett gammalt sto efter Milord u dartmoor hill pony, och ett ungsto där Milord är morfar även hon är Dartmoor Hillpony, båda märrar är ca 120 cm höga, leopard/blanket, och reggade i NPS. Aldrig visat nåt för Knabstrupperförening sen mitt sto e Amaaly OX-Guvenör-Maskerad-Heinfried-Regulator inte dög för dom, blir inte riktigt klok på den föreningens regler.

Lorita
0

#8 vi ska inte diskutera en annan förening men jag känner också att avla knabstrupper är ganska………ja du har rätt ibland blir man inte riktigt klok TystOskyldig

Marjut Sjögren
0

Hej, jag har en British Spotted Pony Hingst 125cm Han är Homozygot och han ger garanterat prickiga avkommor. Han har mycket fin härstammning. Bilder på båda föräldrarna finns att se på nätet bland bilder på British Spotted Pony. E: Bromells Dolphins Magestic U: Bromells Lucretia. Han är mycket fin med jätte fina steg. Välkommen att höra av dig. Jag bor i Nyland Västernorrland. Jag heter Marjut Sjögren hör av dig så kan jag skicka mera bilder Tel.070-7914543

Marjut Sjögren
0

Jag skrev fel ang Gangsters mankhöjd. Han är runt 115 -120 cm men jag ska mäta han exakt. Marre.