godbitar från 1995
Har hängt här ett tag då jag sen långt tillbaks förälskade mig i den vackra welshen. En liten ridskoleponny som var det vackraste jag sett. Hon var ett B premierat sto som fått tre föl.
Sökte på den tiden så mycket info som gick, lusläste stamböcker man lånade på biblioteket, köpte bilder via annons i hästtidningar. Tur att det är så mycket lättare idag. Hursomhelst glömmer jag aldrig när jag fick ett foto av hennes morfar Rhyd-y-Felin Selwyn. Hon var mycket lik honom och i mina ögon en av de vackraste hingstar jag sett. På hennes ålders höst ägde jag henne och betäckte henne tyvärr utan resultat.
Har själv inte varit aktiv med häst på många år, men har ej kunnat få Rhyd-y-Felin Selwyn ur mina tankar. Så de senaste åren har jag letat efter all info jag kommit över. Tyvärr så är ju mycket innan internets tid, så bilder är svårt att hitta. Om någon känner att ni skulle vilja dela med er av bilder på avkommor och info tas det tacksamt emot. Hittade nyligen intressant info på Longhalves studs hemsida om ni vill in och kika.
När jag letade runt hittade jag den här filmsnutten från 1995 som jag tror fler än jag uppskattar. Fick äntligen se Gunthwaite Briar många kända namn bla Eyarth Rio, Eyarth Tomahawk, Laitehill Harlequin, Boston Ballet Wot Not. http://www.youtube.com/watch?v=X3U_bE6DRDQ