Er åsikt
Jag har en bekan som ev tänkte satsa lite smått på avel innom något år och vi sitter givetvis och spekulerar efter ev. stuterinamn. Vårat huvudförslag är prefixet "Neverland", vilket inte finns registrert på ponnysidan här i sverige, och inte bland welsh i england (hittade inget annat heller mer än ett försäljningsstall på google). Vad tycker ni om det prefixet? :)
Hakuna matata!

Jag tycker det låter bra
Själv skulle jag inte välja det om det finns ett försäljningsstall som använder det prefixet. Kan vara bra att förväxlas med försäljningsstallets hästar men det kan. också vara tvärtom, alltså riktigt dåligt. Jag skulle hitta på något annat prefix. Eller översätt "Neverland" till walesiska. Så som jag gjort med mitt stuterinamn som ju är Gylfinir. Det är walesiska och betyder Storspov (som mitt registrerade kennelnamn resp företagsnamn)
#2 Det var ett försäljningsstall i england och inte i sverige om det gör någon skillnad. De föder inte upp egna hästar utan verkade bara ha en småskalig försäljning och satsa på kvalite framför kvantite av bilderna/filmerna och meriter på hästarna som verkade seriösa. Efter en googling hittade jag varken bu eller bä om dem. www.neverlandponies.com Att översätta blir nog lite svårt efter som det inte finns i Lexikon eller har någon specifik betydelse tyvärr. Men att översätta ett annat ord om det inte blir detta ska vi absolut tänka på!
Hakuna matata!
Ett stuterinamn tycket jag skall vara så unikt att ingen annan tagit det före. Att översätta till walsiska kan vara bra men vad jag försått skall man då ta hjälp av någon med bra kunskaper, för annan kan det bli fel, Översättningsprogram via internet kan man lita på dessa? Har försått att mina två hästars namn blivit mycket fel men …
Sitter själv i dessa tankar har ett kennelnamn som det kanske blir… vi får se,,
Det finns alltid någon här på siten som har vänner i Wales (bl.a. jag) som kan hjälopa till med översättning.
Oavsett om det är försäljningsstall i England eller här så skulle jag akta mig. Det kan ju dyka upp kusar här i landet som du inte vill förknippa med ditt stuteri.
Kiakde in på din länk. Det ser ju bra ut men inte är det England. Canada.
Fast jag skulle nog välja ett unikt eget namn i alla fall:
#6 Oj då, jag måste ha suttit och kollat så mycklet på olika länkar att jag trdde jag läst det redan! Jag kan hålla med om att man gärna skaffar ett unikt namn, men är de de enda som finns så tror jag inte det stör någon av dem om det nu ändå skulle bli det namnet. Det kommer ju inte precis bli avel med hästar i 100 000 kr klassen :) Jag vet hur svårt det var för mig att ta mitt namn på stuteriet. Ina (som jag kallades som mindre) var för likt Ias stuteri (mailade dem och frågade) namnet på plataen där vi bor hade vi tidigare som stuterinamn men var ett handelsbolag och registrerat i papent och registrerinhsverket, inte ponnysidans godkända stuterinamn så det togs av ngra som bara bor en bit bort till shetland. Och allt ag tyxktw kunde förknippas med mig, platsen, hästarnas initialer eller liknande blev bra. intw heller det enda jag kunde koma på på waelisa lät bra. Så det fick bli Elina då jag på engelsa forum fick åsikten att det lät bra. Men här i sverige har jag fått höra det lät egoistiskt så har inte vågat använda det ännu ifall jag kommer på bättre. Sedan får ju inte namnen vara för långa heller! Och så vill man ju helst ha ett namn med betydelse, inte bara fina ord. Men jag kan hålla med om att namnet ändå bör vara unikt. Det är inte lätt när det är svårt :)
Hakuna matata!
Vaddå egoistiskt? Det är väl för jösse namn din ensak hur du vill att ditt stuterinamn ska vara.
Var stolt istället! Klart du ska använda ditt stuterinamn.
Det finns ju fler som använder sina namm i stuteriprefixet, KL (Kurt Larsson) MW (Maria Winberg) så det är väl inget fel med det?
Se du till att använda ditt prefix!

Elina är bra! Klart du ska använda det, det blir ju bara ditt då :)

Elina är mycket, mycket, mycket bättre än Neverland!