SWF:s Avelskonferens 29-30/10
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På Söderby Golfanläggning strax utanför Uppsala.
Nu är det dags att boka in sista helgen i oktober för SWF:s årliga avelskonferens. Mycket intressanta föredrag (Färggenetik/Aktuell hästforskning/Hur bedöms ridklasser, info från SWF (Nya databasen/ Betäckningsstatistik, Frågesport.
Mer info på www.swf.nu
Begränsat antal sängplatser, så först till kvarn…
Gunilla och Maria
Jag har bokat en sängplats så antalet har begränsats ytterligare!
* PUTT *
Avelskonferensen är värd att puttas lite extra på!
Nu har jag anmält mig till lördag. Det skall bi så intressant med färgkursen. Hoppas att alla ni som diskuterar färger här, kommer. Det finns många luckor att fylla. Man blir aldrig fullärd :-)
Jag kommer och drygar ut befolkningsmängden yttligare hela helgen
Har kanske inte så mycket att dela med mig av själv, men den som lever den lär!
Kul ska det bli i.af! 
Hakuna matata!
Ytterligare deltagare som kommer. Vi åker från Värmland 2 st mot Uppsala. Kanske någon som vill åka med längs vägen.
Ska bli trevligt och kunskap är aldrig tungt att bära.
Jag har också anmält mig till båda dagarna. Kommer lite sent på lördag och åker lite tidigare på söndag (pga båtens tidtabell) men jag hinner ändå vara med på det mesta! Ska bli jätteintressant och kul att träffa er andra! 
Nu sitter jag på mitt "femstjärniga" hotellrum och njuter efter den gångna dagen. Fantastiskt fint boende, jätte god och "lyxig" mat, och fantastiskt många trevligamänniskor! Stort eloge till er som fixat deta! Det har pratats flitigt om färger, framför allt sabinos vara eller icke vara hos welshen . En självklarhet genetiskt, men inte lika självklart hos upfödarna. Själv tycker jag det är en självklarhet att de flesta är sabinos (skäck) men tycker det är lika naturligt att kunna sätta en gräns för hur mycket vitt man vill ha som att sätta en övre och undre gräns för mankhöjden. Efter det gick vi igenom ridklasserna, och att vi vill försöka få med hunter (hoppning) klasserna också, och att försöka få ned alla andra engelska ponnyraser till detta med. Det talades också om dommarkurser, något som nu ska bli oblgatoriskt för att dömma. Själv är jag väldigt sugen och kommer absolut till den planerade i vår om jag har tid. Dommare ska jag bli förr eller senare i vilket fll som :) Vi fick också en guidad tur i webbstamboken, skönt att äntligen ha fått en sådan! Nu får vi bara tålmodigt vänta på att all info om meriter osv kommer upp, och att det finns godkända avelsston som löser språngrulla och betäcker ;) Även en frågetävling stod på dagordningen med många luriga frågor. Vinnare blev inger bäcker, grattis! Själv kom jag faktiskt på 3:e plats vilket väll var väl presterat med tanke på att mer än hälften av frågorna handlade om saker före jag ens var påtänkt (a) men inbiten welshfantast som man är så har man ju lusläst vart enda utgiven bok eller häfte. Efter det väntade middagen som även den var utsökt, och barpersonalen fick kasta ut oss vid 12 efter som de snart skulle stänga. Vi hade så himla trevligt att tiden bara flög iväg. Väldigt många bra tankar och åsikter och en hel del annat för den delen diskuterades under kvällen. Men nu ska jag sova, tur klockan ska tillbaka en timme… Kram på er!
Hakuna matata!
Host, host och HOST… Jag som i princip aaaldrig blir sjuk lyckades såklart med det preciiis lagom till konferensen. Jag som heller aaaldrig missat en konferens hittills.
Inte förrän sent på lördag förmiddag bestämde jag mig för att låta bli att åka. Beslutet tog emot men det var nog trots allt helt rätt för nu mår jag betydligt bättre. Jag tror att varken övriga deltagare eller föreläsare hade velat ha en hostig snorig Marie i närheten.
Ungefär så här var mig helg (i Christina Blomqvist-anda!):

Marie, som svar på dina små gubbar:

Vad trist för dig Marie!! Jag hade gärna åkt men har ingen hästvakt!!
(#11 !)
Kom det fram några förslag/bokade datum för 2012 års SWF-aktiviteter på konferensen??