Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1800 ggr
Fairy
2011-10-19 07:52
0

Slinger

Jag undrar om någon vet något om slinger? Vi har en ettåring (SWB i detta fallet) som har fått den diagnosen. Vad jag förstår så är det förträngningar i nacken som gör att nerverna till bakbenen kommer i kläm och gör att bakbensaktiviteten försämras. Just nu så "släpar" han bakhovarna i marken när han går och har lite problem med balansen i bakkroppen. Det lutar åt att vi får ta bort honom är jag rädd. Gråter

VeronicaP
2011-10-20 09:30
0

Gå in på Gotlandsruss iFokus sidan där kan du läsa om det.

Lägger en länk här.

Slingeranlaget

Grodan
2011-10-24 04:18
0

förträngningar i nacken som gör att nerverna till bakbenen kommer i kläm

Det låter som Wobblers Syndrome - som det heter på hund

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Fairy
2011-10-24 08:13
0

Tack för länken till Russidan, den var värdefull att läsa. Jag är också helt inne på att det inte är slinger. Wobbler har jag snuddat lite vid när jag läst om slinger och det tror jag ligger närmare. Första vetrinären som tittade på honom sa att det sitter i nacken. Sedan tror jag att antingen så vet inte veterinärerna själva skillnaden eller så är det himla bekvämt att bara slänga ur sig något, vi fattar ju ändå inte. Nu är jag inte den som köper vad som helst utan kollar vidare själv och då framstår veterinärerna som okunniga eller ovilliga och förtroendet skjuts i sank. Jag ska kolla vidare om wobbler syndrome. Tack för all hjälp.