Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettatt-rida-köra-welsh
Läst 2403 ggr
AnkiLi
0

Ardall

Läste i senaste ridsport om en plast-torso "Ardall" som tagits fram för inridnig av häst och ponny. Blev jättenyfiken då jag själv har en ridponny med riktigt svårt sadeltvång och hon har inte varit skojig att rida in. Tänkte att denna även kan passa som första hjälp vid inridnig av mindre ponnyer som man själv är för stor på, innan man vet om man vågar riskera sina barnSkäms. Om den funkar så bra som det ser ut skulle den vara ovärderlig hjälp när man jobbar ensam med sina hästar/ponnyer.

Vill dela med mig av videon och höra era reflektioner/ kommentarer kring detta! Kanske någon rentav har egna erfarenheter av "Ardall"?

Hm.. lyckades inte länka sidan, men sök på: www.ardall.com

Elshira
0

Prislappen på den var inte dålig, men det är nog en bra grej - framför allt den som pysslar med inridning av flera hästar om året (och särskillt av andras hästar som man kanske inte känner så bra).

Som privatperson och om det bara var menat till någon enstaka häst så hade jag nog personligen "knåpat ihop" en egen docka (av ekonomiska skäl), förslagsvis på någon billig sräpsadel som man kan slänga upp och som man kan skruva fast fästen i för dockan för att göra det lite enklare med fastsättningen. Två tigläder som man sätter tyg på och en mindre vävsäck som man fyller upp med halm och valfri tyngd? ^^ Samt lite platta nylonband och några gamla hakar? ^^

Hakuna matata!

Etnica
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker inte den var så himla dyr. Man kan ju gå ihop några o köpa en o också hyra ut den när man inte själv behöver den. Jättebra uppfinning!!

Jag har ju själv en wm som vi håller på o rider in. Nu leder jag runt min dotter på honom i skritt i skogen o vägarna runt gården. Han är en ängel men då hon bara är tre år har hon ju inte en chans att klamra sig fast ifall han skulle få för sig något.

Lite längre fram när det är dags för trav o galopp så har vi lyckats hitta en tuff 8-årig tjej med mycket ridvana som ska ta över men det var en ren slump att vi "hittde" henne. Hon är nyinflyttad där mina föräldrar bor o min mamma av en slump började prata hästar med flickans mamma. Annars är det väldigt svårt att hitta någon unge öht som vill rida o KAN rida. Jag annonserade i vintras efter någon som kunde rida våran korsningsponny som var 120 cm i mkh. Jag hade annons ute på blocket, hästnet, satte upp lapp på ridskolan i stan o en lapp i kiosken här där vi bor. EN svarade!!! Trodde jag skulle bli nedringd då vi erbjöd fri ridning, tillgång till transport o nära till ridhus o EN hör av sig. Tyvärr var hon något för stor så det vart inget med henne heller.

Frågade runt bland kompisar som har döttrar som rider o är av rätt storlek men det enda jag fick till svars var att dom inte hann med mer än en ridlektion på ridskolan i veckan…. Kan lova att jag skulle lära ungarna rida bättre på en vecka än vad dom gör på ridskolan på en termin. Men, men…. Nu kom jag ifrån ämnet lite. Sorry!

Wcob
0

Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala om ni fick hyra en Ardall?

Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se

Etnica
0

Det har jag också funderat på. Man vill ju säkert ha en i 2-4 veckor så kanske ca 250:-/veckan skulle iaf jag kunna betala.

Wcob
0

Något sådant skulle jag också kunna tänka mig. Har man bara en eller två unghästar så är det ju inte något man går och köper för att använda några gånger bara.

Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se