Bra handler/visare?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ändrar frågan lite // Lorita
Har du någon handler som du vill ge lite extra beröm, ös på med bilder och goda ord
Tycker nog att en sådan diskussion är ganska långt ute i marginalen och kan lätt spåra ur.
Saiten är till för att diskutera WELSHPONNYN.
Nu är ju inte jag saitvärd här men hänvisar i alla fall nedan till
Netikettreglerna som bl.a. säger
Här diskuterar vi allt som rör welshponnyn mellan himmel och jord. Det kan vara tävling, utställning, avel eller små historier ifrån vardagen som förgyller en stund och får oss att le. Här delar vi med oss av bilder och historier samt för vettiga och konstruktiva diskussioner runtikring welshponnyn.
Vi skriver våra inlägg med takt och ton och undviker att spekulera i specifika frågor kring människor som inte har en chans att komma till försvar.

#1 jag ändrade frågan lite och hoppas på många fina ord och mycket bilder i tråden.

Jag håller med Gylfinir, kan lätt bli fel, det finns många bra handlers i Sverige ingen nämnd och ingen glömd!!
Visa istället fina bilder på welshar på utställning, då kanske man får se en glimt av handlern också!!

Det var inte meningen att någon skulle ta illa upp. Tanken var att få tips på en riktigt bra handler. Vi är ett gäng som gärna skulle vilja få till en clinic med en proffsig handler för att lära oss o få en massa tips.
Jag har flera gånger här på sidan efterlyst tips om hur man visar sin ponny på bästa sätt men ingen verkar vilja ge något konkret tips utan det enda man får höra är att man ska träna. Visst men hur? Är man helt grön så vet man ju inte ens hur man ska träna.
Gå med i Svenska Welshponny och Cobföreningen.
Det planeras lite kurser i vinter på några olika ställen avseende hur man förbereder / trimmar / visar welshponnyer.
Kurserna kommer att ledas av personer med proffessionellt tänk och mkt stor erfarenhet.

Vi hade en kurs i Sydöstra Sveriges Ponnyförening i våras, det var på Kulltorps stuteri och man kunde om man ville ta med egen ponny att visa upp.
Det planeras också en kurs i Engelska Ridklasser, det är ett kul sätt att kunna tävla sin ponny samtidigt som man kan ställa ut!!! Så om ni bor runt östra Småland gå med i Sydöstra Smålands Ponnyförening och delta i deras aktiviteter!
Jag är medlem i swf. Får hoppas att det är någon kurs i närheten av Örebro då. Småland känns lite långt men jag skulle gärna gå en kurs i engelska ridklasser.
#8 Tips: Du kan ju t. ex. börja med att gå på SWF:s avelskonferens 29-30 oktober 2011 i Uppsala. Där kommer Gunn Johansson prata om engelska ridklasser plus att det blir mycket annat matnyttigt inte bara om welshponnyer. Läs mer om den på föreningens hemsida. Jag är redan anmäld!
Kanske Örebro Ponnyavelsförening arrangerar någon visningskurs som kan passa dig ifall du inte har möjlighet att åka så långt. Det blir ju förmodligen inte riktigt samma sak som när en welshfantast berättar om trimning osv. Förberedelserna i övrigt vad gäller hovvård, ev. bantning osv är ju i stort sett lika oavsett ponnyras. Svårt att kunna berätta allt i ett forum som detta.
Inte för att det har så mycket med just detta att göra, men jag skulle tycka det var kul med handlerklasser på utställningarna!
Hakuna matata!