Årsboken 2012
Är det någon som vet om Årsboken kommer leva vidare i någon form? Det känns så sorgligt om det bara skulle vara slut med böckerna efter 17 år - de är verkligen guldgruvor i bokhyllan.
Eller har kanske Inger Becker bestämt sig för att fortsätta trots allt? Det jag grundar min undran på är det förord och "avsked" hon skrev i senaste årsboken.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta har jag inte hört eller sett någonting om, men jag skulle gärna ta över arbetet med årsboken! Har påpekat till SWF tidigare att jag gärna vill hjälpa till men har tidigare inte hittat något som passat…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Självklart måste årsboken leva vidare! Oavsett om Inger orkar ta hand om den eller inte. Det är ju liksom hennes bok och egentligen inte SWF:s. SWF köper böcker till sina medlemmar av Inger vilket faktiskt inte alla medlemmar vet om.
Kanske det vore läge för ett litet telefonsamtal eller e-postmeddelande till Inger för att kolla läget? Återkommer i ärendet när jag vet mer.
I övrigt (OT- Sorry Jenny!) så hoppas jag på att det även i år blir en jättetrevlig avelskonferens någonstans i Sverige. Den som väntar på något gott…
![]()
Har från säker källa (läs Inger Becker själv) fått svaret att "Jo, visst blir det en årsbok även 2012". Det tackar vi för!
Visserligen blir den på grund av omständigheter på tryckeriet förmodligen i en annan form men vad gör väl det?
En annan förutsättning till att årsboken blir av kan också, i mina ögon sett, vara att vi hjälper Inger med material. Mer material ger en tjockare bok och därmed ytterligare intressant läsning.
Så
och
som professor Baltazar på vad du vill skriva om gällande welshponnyer och skicka texten och eventuella bilder till Inger. Kontaktuppgifter hittar man t. ex. om man söker på Ekbäckens Stuteri, Valdemarsvik.