Hur tränar ni inför utställning?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är i full gång med att öva inför höstens utställningar. Har bara ställt en gång tidigare så jag är total nybörjare!! Åkte till Salsta i juli för att titta o lära men kom hem jättebesviken. Nu kom jag sent o såg bara några klasser av sec a men måste säga att det (i mina ögon) var stundtals katastrof. Det enda som var positivt var att jag tänkte att sämre än sådär kan jag ju iaf inte vara. Någon fick inte ens hästen att trava o en annan sprang med farligt långt grimskaft nästan bakom hästen.
Den ena ponnyn jag ska visa är väldigt travsäker o fick bra kritik av engelsk domare i våras då hon tyckte att han rörde sig riktigt bra i traven. Den andra vill gärna slå över i galopp. Träningstips? Har funderat på att longera honom lite för att han ska få igång traven lite. Bra eller dålig idé?
Uppställning är ju iaf det jag just nu tycker är det klurigaste. Hur får man ponnyn att visa sig från sin bästa sida. Jag vill ha konkreta tips! Hur tränar ni? Använder ni godis? Jag vill ha alla tips ni har!!! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är så olika hur (åtminstonde) vi tränar dom, det är lite beroende på hur dom är som "person". En del behöver jagas igång för att visa upp sig och en del behöver lång tid för att slappna av för att visa sin bästa sida, gäller bara att klura ut vad du har i snöret och vad som fungerar.