Odinsal Chiquita
I mitt ponnyliv fanns det två oförglömliga welshponnyer och jag har sen dess alltid varit svag för rasen och velat ha en welsh här i stallet. Nu har jag uppfyllt min dröm och köpt mig en liten welsh-prinsessa 
I förra vecka slog jag till och köpte ett sto efter Glansevin Gadabout som jag tänkt att ta några föl på. Hennes mormor är Odinsal Chiquita och jag funderade på att kanske linjeavla på Chiquita. Vad tror ni om den idén?
Jag vet att jag är löjligt god tid, men tycker att det är så otroligt intressant med stammar och avel så det känns såååå spännande att få lära mig mer om welshstammarna 
Nu kan jag bara hitta en hingst som ha Chiquita i stammen och det är Lillemons Lightning. Finns det någon mer? Jag tycker Lightning är snygg, men är själv förtjust i lite mer ädla ponnyer egentligen.
Annars kan jag gärna ta emot något annat förslag på hingst. Mitt sto är diplomsto och ue Coed Coch Targed.
Jag är långt ifrån expert på sec B men vore det jag så skulle jag absolut testa Karlfälts Caruso RWR 7 och linjeavla på Coed Coch Targed.
Caruso har otrolig gång och mängder av meriter samt är av den genuina welshtypen. Hans syster Ängvaktarns Oltaga är också en fantastisk ponny, samma genuina typ och har mycket bra gång.
Caruso börjar bli till åren så passa på medan han fortfarande är i aveln.
Tack för tipset!
Caruso var snygg och man kan ju inget annat än gilla hans meriter, men han står för långt från mig. Jag bor i Halland så det är lite för många mil.
Men man det finns fler hingstar med Coed Coch Targed att fundera över så det var en intressant tank 
Du kan annars välja Lightnings pappa, Simberg Senator.
Visserligen inte med den stammen riktigt, men med mkt Coed Coch blod : )
Ädlare än sin son & finns nästgårds till honom.
Simberg Senator är lite mer av den typen som jag hade tänkt mig. Stilig!!
Jag har ett sto e. Glansevin Gadabout och med Odinsal Chiquita som mormor. En riktig pärla som har lämnar fantastiskt fina avkommor. Ett kalasfint hingstämne förolyckades tyvärr men den treåriga dottern är under inkörning och gör det strålande. Hon kommer att bli ljuvlig! :)
Jag handplockade stoet precis som dig pga stammen. Önskar dig varmt lycka till med massor av härliga fölungar. :)
#5 : Hon är verkligen fin ditt sto! 
Får jag vara lite nyfiken och höra hur du resonerade med hingstar till henne?

Både Moflos Zmirnof och hans son Moflos Zelmerlöw har Odinsal Chiquita i stammen, och de har livstidslicens som avelshingstar - dock är de inte införda i kvalitetsboken.
Det är Chiquita-sonen Cognac som ligger i tredje led på Zmirnof. Han har en egen hemsida där du ser stammen i sin helhet: www.mofloszmirnof.se
Zelmerlöw är linjeavlad på min Z-linje, och har därmed 2 x Odinsal Chiquita i stammen - en gång i femte led och en gång i sjätte led. Z-stamstoet Zorba RW 943 (e. Dito - Cognac) är både farmor och mormorsmor till Zelmerlöw.
Zmirnof står i Västerås och Zelmerlöw bor i Skåne.
#7 Spännande! Intressant att Zermerlöv har henne två gånger i stammen.
Ska absolut ta mig en titt på dem 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag svarar på här i min egen tråd.
Om jag vill göra ett föl som ska registreras i Rid & sportponnyföreningen så finns Monty som har Chiquita i tredje led.
http://sportponny.dinstudio.se/empty_23.html
Kan ju också vara en intressant grej, men jag är i första hand intresserad av en renrasig welshponnyhingst just nu