Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: härstamningar
Läst 3608 ggr
GE
0

Lillemons Surprise

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon som vet vem som är far till honom? Det står i TDB att han är e Ballad Safir RC u Ashton mf Burhults Toy. Det är dock mamman som heter Ballad Safir (Connemara), så de har väl bara bytt plats.

Finns det någon hingst som heter Ashton? Jag har inte hittat någon nu godkänd Welsh el Welsh Mountain med det namnet, men att döma av ponnyns namn kan det ju ha varit en icke godkänd hingst också?

PernillaJ
0

Burhults Toy har en (icke gdk/licensierad) son som heter Ashton Ripple (länk), det låter som en kandidat.

Ett alternativ till att gissa är att du kontaktar Lillemons Stuteri i Tidaholm och frågar? Kontaktuppgifter t ex på SWFs hemsida.

GE
0

Jag skrev till uppfödaren för ca 3 veckor sen, men har ännu inte fått något svar. Bild och info ska läggas till moderns avkommelista på Aramennoc (connemarastamtavlor), och just därför vill jag inte gissa någonting. Allernativet är förstås att lämna fädernet tomt, men det är också lite tråkigt när fadern faktiskt är känd. 

För att skynda på det hela lite grann, kastade jag ut frågan här. Tänkte att det fanns någon som visste, men jag får ge mig till tåls ett tag till. Kanske kommer det ett mail såsmåningom, annars väntar jag väl tills tävlingssäsongen sätter igång, och ber att få titta i ponnyns pass…

Tack för svaret i alla fall

Kirona
0

Jag vet att Susanne, Lillemons Stuteri, har haft ganska mycket krångel med sin mail! Försök ringa henne istället! :-)

Denna kommentar har tagits bort.
GE
0

#3 Aha, då har kanske mitt mail inte kommit fram ens…

Nåväl, det är inte så bråttom. Jag ska fotografera på en tävling i början av augustti, där Lillemons Surprise ska vara med. Då kan jag passa på och fråga ägaren…