Vad gör ni med era welshar?
Ni som inte rider, vad gör ni med era welshar?
Hur ser er vardag ut med olika aktiviteter?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag har en 3-årig Welsh Cob hingst.
Just nu går han på bete och tränas lätt 2-3ggr/vecka. I våras var det med 3-4 ggr/vecka.
I våras låg träningen främst på löshoppning och lösgalopp som träning för 3-årstest.
Nu tränar vi tömkörning/promenader och läskiga saker som förberedelse inför inkörning till hösten.
Jag hoppas kunna ha min welsh till sportkörning.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jag har tre stycken som jag är för stor för att rida själv, en av vom är bara två år, dom andra är inridna och jag har lite ridlektioner på dom och jag tränar NH, bara myser med dom, tömkör, löshoppar, longerar och har bara såååååå kul med dom + att dom är mitt ögongodis.
Jag ska köra in minst en av dom men inte haft möjlighet till en körslinga, vilket nu kommer att skapas i somma så jag hoppas på minst en inkörd nästa sommar.
Allt från tömkörning, körning, löshoppning, utställning och träning där till…

Tyngwndwn Renown är fem år och tränar hoppning samt tävlar lite. För övrigt rids han vanligt förstås totalt ca 4-5 dgr i veckan.
Han har lyckats kvala till ungponnychampionatet så mycket fokus ligger nu på hoppning och tillhörande dressyrträning.
Sedan skall vi fortsätta med körningen där han visat mycket goda kvaliteer.
Jag rider min welsh mountainhingst, men förutom det håller jag på mycket med markarbete nu för tiden. Har relativt nyligen "upptäckt" detta med natural horsemanship och lär mig själv lika mycket som hästen gör under tiden.
Jag satsar på att kunna göra allt jag kan från ryggen på marken - och vice versa, och satsar på att använda så lite utrustning som möjligt (sadel + träns när jag rider ut, men ibland helt utan i paddocken).
Försöker numera också trickträna lite, både praktiska saker som att backa på komando ut från transporten när man lastar själv, och så försöker jag fixa detta med buga. Vi åker på en hel del utställningar tillsammans, så det hade varit roligt att kunna tacka för placeringen (om man kommer 1:a
)!
Inkörd är han med, men då jag inte har råd med utrustning får det ligga på is. Har inte mycket annat än en rakbana samt väg att köra på (och paddock), jag vill helst kunna köra i skogen mera.
Annars så ställer jag just ut och det är alltid lika kul att komma ut och träffa welsh folk!
Hakuna matata!
#5 oh, så kul att se hur bra det går för "min bebis"….tycker inte det var länge sedan han klev ur transporten här som 6 månaders plutt…..
"mamma" Rowena och syskonen hälsar!!