Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 2735 ggr
Etnica
0

Engelska storlekar på ridkavajer för barn?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det någon som vet hur man mäter engelska storlekar på ridkavajer för barn?

Ridbyxor tror jag att dom mäter i inch o att det är innersömmen på benet som mäts. Beställde ridbyxor i strl 18 till min treåring men dom kan väl ha om ett par år.

Men hur mäter dom ridkavajerna? Den minsta jag hittat är strl 20 men antar att den drunknar hon i. När jag tittar runt på olika engelska sidor o ser väldigt små barn med fina kavajer så undrar jag vart i helskotta man får tag på dom.

Någon som vet?

DerwenRosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur liten är din 3-åring. När jag köpte mitt welsh mountain sto, som gått som "lead rein", skickade de med en tweedkavaj i strl 20 och ett par jodhpurs i strl 18, och de är pyttepyttesmå. (plus ett par tunna miniatyr-ridhandskar i skinn! Jag kan mäta jackan och byxorna, om du vill och även tala om vem som tillverkat dem.

DerwenRosa
0

Hej igen

Om du hör av dig till mig, så ska jag hjälpa dig att få tag i det du vill ha till din tiny tot. Det finns jodhpurs från strl 2-3 år och ridkavajer från strl 20" (finns mindre, har just nu en Harry Hall strl 2-3 år på hand) men man får söka efter dessa strl. De flesta börjar på 20" (måste vara bröstmått) Inch strl på ridbyxor är midjemått. 1 ich = 2.54 cm. Hör av dig om du är intresserad, om du är intresserad. Orkar bara inte skriva ner allt här!

gunilla_olesjo@hotmail.com

Please wait Image not available