Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: köpes
Läst 1488 ggr
Elden
0

Sommarponny önskas hyras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min son blir 4 år i sommar och har ridit mitt stora kallblod sen han föddes i princip. Men nu till sommaren funderar vi på att testa och se om han är redo för en "egen" ponny.

Vi söker efter en snäll ponny, b eller c storlek som är van att gå i flock och som är okomplicerad att hantera. Om den är van att gå som handhäst vore det toppen.

Sonen har en härlig känsla för detta med hästar och intresset växer sig starkare.

Flocken ponnyn kommer gå med i består av ledarstoet (blir 22 i år), en arabvalack samt några unghästar från en kompis uppfödning. det brukar röra sig om ca 5 hästar i hagen. Hagen är en kuperad och underbar stor sjöhage i sörmland med gott bete så det är viktigt att ponnyn inte är fångkänlig - vi har inte haft några problem med fång på hstarna men jag kan inte garantera att en fångkänslig häst skulle må bra i hagen.

Hela familjen är hästvana och har en stor ansvarskänsla för djuren. Referenser kan lämnas!

Vi söker inte någon tävlingskompis utan mer en mysa i skogenkompis så kanske någon har en "pensionär" som vill åka på semester över sommaren hos oss.

Bifogar en bild på grabben på nordisen =)

Maila gärna mig - mia@fotofori.se