ställa ut 2 årig hingst sek A?
Hästskobett är väldigt vanliga, men det går bra med ett vanligt också.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

På våra ston och unghingstar visar vi i raka svarta plastbett med små guldringar. När hingstarna blir större använder vi hästskobett, vilket är ganska hårt och stort i munnen. Beror lite på hur dom reagerar, man vill inte ha en gapande unghingst :)

Ett tips, sätt på en engelsk nos rem på tränset, blir betydligt snyggare med en nosrem än utan! Inte remontgrimma!

När vi visade vår 2-åring, sekt. A, så hade vi hästskobett.
Men då hade vi hittat ett lite nättare och mindre än dom "vanliga".
Jag tycker du ska prova på din hingst och se så inte bettet "tar över",
alltså blir för stort, det är det bästa! 
Annars är det väldigt vanligt, precis som #2 säger, ett smalt svart gummibett med mässingsringgar!
Jag har lärt mig att welshponnyn SKA visas med engelsk nosgrimma.
Och som bl.a. #4 säger så får inte bettet vara för dominant. Det gäller så klart även huvudlaget.
#3 Har än så länge bara tränat med träns som jag lånat. Därför inte brytt mig om någon nosgrimma. Självklart ska jag inte visa honom utan nosgrimma!
http://Mylifeandbrian.blogg.se
Welshar ska visar i träns med engelsk nosgrimma (eller visningsgrimma för ston givetvis).
Själv är jag faktiskt lite försiktig med att använda hästskobett på hingstar. Tycker bara de passar på maffiga hingstar, eller hingstar som verkligen visar hingstkaraktär. Annars ser det lätt pråligt ut (tycker jag).
Köp ett bett med små ringar, bridongbett har små ringar, men tror även globus har någon variant med ganska så små ringar. Mässing är att föredra, men inget måste - för mig är det viktigare att träns och bett är i samma färg dvs inte blanda silver/mässing.
Som redan nämnt så är nylonbett också vanligt på utställning, de är lätta och har redan små ringar. Men då får man beställa från england eller ha tur om man hittar ett här (i.af så smått).
Hakuna matata!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
precis som ovan sa, häst sko bett är inte nödvändigt, beror lite på individen om det passar med ett sådant,
Helst ska det vara mässings detaljer på tränset som mässingspannband och då även ett mässingsbett, jag har även använt ett sweet iron bett (svart) till svart visningsträns, också snyggt.