Furminator
Nu när hästarna är i full gång med att fälla vinterpälsen vill jag bara tipsa om världens bästa skrapa - Furminatorn! Den är dyr, ja, men värd vartenda öre och man behöver bara en till alla hästarna. Sköter man den så är hållbarheten livslång. Stöv och lös päls försvinner i ett nafs och man slipper hår som flyger runt i ansiktet och fastnar på kläderna. Mitt bästa köp, jag kan inte leva utan min Furminator! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har också en, tyvärr så gick den första av i skaftet bara efter någon vecka, så gjorde den även andra jag fick i utbyte, nu har jag dock "fixat" den själv med en stadig skruv i handtaget som ger den mer styrka så nu fungerar den, och den är som sagt suverän….mina pållar älskar den och man får verkligen rent på djupet.
Rekommenderar er att köpa den på Tradera, på Tradera finns det för runt 200kr vilket är minst halva priset jämfört med affärernas pris, har precis köpt två till i mindre storlekar för under 350kr inkl.frakt. ett annat märke än jag har idag så jag hoppas att dom har bättre hållbarhet i skaften, annars får jag "fixa" dom med…
men det är helt klart den bästa prylen jag köpt på flera år, 

Håller fullständigt med!!

Håller fullständigt med!!
Jag har faktiskt både en "riktig" furminator och en furminator från hööks - och jag tycker båda fungerar precis lika bra på hästarna (på katter som ju har finare päls än hästar är dock den riktiga bäst).
Så har ni ingen - skaffa en! Och den från hööks fungerar utmärkt dem med
Har stått många timmar med ryktstenen som också är väldigt bra, men furminator är oumbärligt!!!
Hakuna matata!