ENGELSKA SADLAR SÄLJES
Har för tillfället tre sadlar till salu. Alla tre tillverkade för att passa våra raser med låg/rund manke och kort rygg.
16" XW Fen Show Hunter från the Native Pony Saddle Company. En nätt kvalitetssadel i mbr läder med mocka i säte och knästöd. Små knästöd. Ullstoppad.
4 sadelgjordsstroppar för att hindra sadeln att glida sidledes/framåt/bakåt. Rakare skuren för större bogfrihet (nå't mitt emellan allround och dressyr)
I excellent skick.
Fler bilder och mått kan mailas på alla tre sadlarna.
Pris 6900 kr plus frakt 120 kr.
Åsa köpte till sin welsh cob denna modell av mig och skriver:
"Väldigt trevlig och fin liten sadeln, behändig!! Den ligger riktigt bra på min cob. Inga konstigheter, lagom vid, lagom svängd och kort. Ridmässigt låg den bra och hästen verkade gilla den. Bra att rida i, väldigt neutral. Inga långa kåpor, som är i vägen. Inga tjocka knästöd som stör och inget bakvalv som står upp och är i vägen. Ungefär som sadlar var för länge se'n…. Dessutom är den riktigt snygg. Fint läder och gediget tiiverkad. Jättebra med de 4 sadelgjordsstropparna! Testade med de två yttersta och sadeln låg stadigt och bra. Inga tendenser till att åka omkring. Då den kommer vi säkert att ha mycket glädje och nytta av. Kul också med en sadel som inte alla andra har."
"Vill bara berätta, att jag verkligen är jättenöjd med sadeln jag köpte av dig. Har nu ridii en del i den, och den är verkligen skön. Jag sitter jättebra och får inte ont i ryggen, vilket jag lätt kan få aav mer renodlade dressyrsadlar med djupt säte och stora knästöd (som "placerar ryttaren i en korrekt sits" som det heter i annonserna). Dessutom verkar min cob gilla den. Han har faktiskt fått bättre framåtbjudning (han kan vara lite seg…) Jag gör också lite reklam för sadeln, tror den skulle kunna passa en del andra breda, korta hästar typ haflinnger och islandshästar. Ville bara höra av mig och framföra hur nöjd jag är"
14" XW Hayden från Fylde Saddlery. Nätt liten "Lead Rein" sadel som passar Welsh Mountain/Dartmoor/Shetland.
Engelsk kvalitetssadel, mbr helt i mocka (vilket gör att liten ryttare sitter som klistrad i sadeln. Rakt skuren för större bogfrihet. Flat back.
Mycket välvårdad. 22 cm mellan D-ringarna.
Pris 4900 kr plus frakt 120 kr.
15" XW Amy från Oakfield saddlery. Nätt liten sadeln som passar Welsh Mountain/Dartmoor/Shetland.
Engelsk kvalitetssadel i mbr läder med mocka i sätet. Små knä- och lårstöd. Rakare skuren för mer bogfrihet.
I mycket gott skick. 20 cm mellan D-ringarna.
Pris 3900 kr plus frakt 120 kr.
Intressserad? Hör gärna av dig för eventuella frågor till
Gunilla
070 - 677 83 70, gunilla_olesjo@hotmail.com
(läser inga meddelanden här på welshponny.ifokus!)