Trevlig ponny! Vad är det för härstamning på den?
#1 Jag vet inte direkt så här. Vad jag vet är att ponnyn är uppfödd av en veterinär. Kanske i Eslövs trakten. Dandy är född -93. Tävlas i höga hoppklasser av en flicka som är 10 år, skall ev. kvala till SM nu i Högbo. Dandy finns i Jokkmokk.
Är det ngn som vet ngt om Dandy?

Efter lite snabbt detektivarbete kom jag fram till detta. Han är född 1993 e. Fanhults Finish RW , 36 u. Helgwm Dianne RWM 200 ue. Granville Guardsman WSB 5878.
Under 2007 har han tävlat hoppning LB & LA med några placeringar.
Nämen! Då har den ponnyn påbrå till min granne. Tror att mamman Helgwm Dianne RWM 200 bott nästgårds för längesedan. 
Placeringarna 2007 är med min kompis dotter Ebba snart 10 år fyllda. Vor kul att höra om honom och hans liv tidigare:)
Han stod i Haninge i några år, kan ha varit nångång -99 till -02 (-03) kanske. Stod i samma stall som dåvarande ägaren till honom men jag flyttade i samma veva som hon köpte honom. Tror hon köpte honom direkt från uppfödaren osedd. Deras stallkamrat började rida honom, tränade en hel del och var ute och tävlade i några år med en del placeringar. Det gick fort för dom att komma uppåt. Så jag har träffat honom en del. Har faktiskt undrat vart han tog vägen.
#6 Vad roligt, det stämmer att han köptes från stockholmstrakten:). Dandy står som sagt i JOKKMOKK hos världens seriösaste människor. Han har det toppen.
Älskade, saknade ponny!
Jag köpte Dandy från Torsten Winter i Kungshult utanför Eslöv -96. han var tre år och jag nio. Jag red in honom och tävlade upp till LB, tyvärr så sa åldern stopp då och jag sålde honom till en tjej på Vendelsö i Sthlm.
Underbart att återse min älskade lilla Dandy!!!