Schabrak till Cob
Hej! har ett litet problem som säkert fler cobägare känner till! Det är så att min dam, ganska liten Dponny, är en perfekt cob i storlekar. och snygga schabrak brukar bara finnas i ponny eller full!
ponny för litet, full för stort.
var på hööks bla och kollade lite, ponny var pyttesmå och full gigantiska… hade det inte varit bra att införa cob lite oftare?!
någon som har bra exempel på "stora" ponnyscharbak eller "små" full? :D
dressyr, som gör det hela mycket svårare 

Sjöhagen wear har i tumstorlek alltså 16" o dyl i både allround o dressyr. Jag passade på att shoppa på Globen. De finns i Täby, Sthlm, vet ej om de finns på nätet.
Jag tycker hööks verkar ha en salig blandning bland deras storlekar, så jag tittar knappt på lappen längre. Har ett äldre schabrak i storlek cob från dem till mina småp b-ponnyer, och ett i ponny till D-ponnyerna.
Jag vet inte om du tittade på schabraken och inte bara på storlekslapparna, men annars gör det!
Och i annat fall - gå till en annan butik. Många andra mindre eller mer välsorterade butiker brukar ha i fler storlekar eller schabrak i " (tum).
"Lilla hästen i stav" säljer i.af i tumstorlekar, och från dem kan man dessutom beställa schabrak i storlek, form, färg och med extra detaljer till en helt ok peng om man vill det! De säljer åt en privatperson som syr upp schabrak och då kan du säkert beställa exakt i cm mått om du vill. Men de har ju givetvis vanliga också som säljs i just tum!
Hakuna matata!