Utställningsträns köpes
Utställningsträns stl ponny köpes, gärna med hästskobett i stl 9,5. Annars köpes gärna bettet separat.

Jag säljer en stor del av mina utställningsträns. Se vidare här: http://www.moflostuteri.com/prylar/prylar.html
Har inget hästskobett 9,5 tyvärr.

Tack så mycket! Jag hittade inget träns som jag fastnade för, men du hade en hel del ledtyglar, nu är det så att dettta är helt nytt för oss….vi har aldrig visat en häst och jag vet inte alls vad det är för krav….men om jag säger så här vi har en hingst på 2,5 år, då kanske du kan hjälpa mig att ta fram den ledtygeln som man måste ha till en hingst :) Jag vill helst ha en svart med mässing….han är snyggast i det :)
www.ponnybutiken.com här finns det små Hästskobett!
Amor vincit omnia 

#2 mitt tips är att köpa tränset och bettet först, och sedan en ledtygel som passar till det!
När det gäller hingstar är det svårt att ge ett riktigt bra tips utan att känna till hur hingsten är på bortaplan. Själv tycker jag att hingstkedjor är jättejobbiga att visa i - det blir en massa skrammel och det krävs en del erfarenhet för att hantera en hingst i hingstkedja bra (det kan bli så fel om man inte gör rätt), men å andra sidan är en ledtygel med hingstkedja GULD VÄRD om hingsten plötsligt inte alls svarar på ens kommandon.
Fester visar jag oftast i vanliga tyglar (när han har vanligt tränsbett) eller en lädertygel med läderdelta (när han har visningsbett), men vid ett tillfälle var han som en drake vid sidan om mig, och jag hade dessutom ena armen gipsad, så jag kände att jag inte hade full kontroll över honom på visningsplatsen. Den gången bytte jag snabbt till hingstkedja, och trots att det medför skrammel och inte är lika estetiskt tilltalande, så var jag så otroligt glad över att jag hade en hingstkedja att tillgå då! 
(resultatet blev 41 poäng)

Hej!
Jag har ett utställningsträns som aldrig är använt i stl. ponny. Svart med mässingsdetaljer. Engelskt märke.
Kan tyvärr bara skicka bild med mobilen.
mvh Lisa

Glömde säga att ledtygel i läder ingår.
Om du vill skicka ditt mobilnummer så kan du göra det till min mailadress istället, lill81lisa@hotmail.com.

Tack så mycket!