Utställningshjälp
Vi är nya i "branschen" och vet inte alls vad som gäller när man ska ställa ut en ponny. Våran ponny är utställd tidigare med fina poäng och vi ska få hjälp av hans tidigare ägare.
Men jag skulle vilja veta om jag kan få några tips på vart man kan läsa om hur dom ska se ut på utställningarna, träns,bett,man,svans,glans medel hit o dit…..vi vill ställa ut honom till våren nu så vi har tid på oss att öva :) Sen om jag har fattat rätt så finns det en klass där barn ställer hästen,hur går det till och kan man läsa om det någonstans? Tacksam för all hjälp vi kan få!

Det absolut bästa är att åka och titta på utställningar och prata med dom som ställer ut hästar som du tycker ser bra ut.
Säkert kan tidgare ägaren svara på alla dina frågor!

Ja de är klart att de bästa vore o kolla….Och ja Linda kommer hjälpa oss och hon svarar på alla mina frågor,men jag tänkte om man inte kunde läsa om det :)

Det har varit artiklar i Welshponny-Nytt och Årsboken om trimning och utrustning. Du kanske kan låna gamla tidningar av din hästs tidigare ägare?
Vilken sektion är din ponny? I den här gamla tråden har jag lagt in (#12, 13) en artikel om hur man trimmar sektion C och D.
Kom till avelskonferensen i Katrineholm nästa helg.
Den handlar till största delen precis om det du frågar om. Både teori och visas praktiskt på tre olika ponnyer.
Anmäl idag så hinner du komma med. storspovens@gmail.com

Tack så mycket! Lafayette är i sek. A. Ska kolla upp om vi kan komma till konferensen,det vore intressant!

#6 Konferensen låter som den kommer att bli toppen så missa inte den.
En detalj: i welshvärlden är det viktigt att hålla isär begreppen "sektion" och "kategori", annars blir allt väldigt förvirrande. Läs mer på SWFs hemsida (länk), klicka på Rasstandard under rubriken Welshponnyn, i vänsterkant.

Ja nu kunde vi inte åka på konferensen :( Ingen barnvakt tyvär.