Paddock Camargue är borta
Jag läste på Ridsports hemsida (länk) att ELIT-premierade sektion B-hingsten Paddock Camargue RW 91 har fått somna in. För förteckning över hans svenskfödda avkommor, se Blå Basen (länk).
Paddock Camargue guldbelönades vid SWFs Jubileumsutställning på Axevalla den 7 augusti, 26 år gammal men mycket väl bibehållen.
Som en hylling till en av de bästa welshhingstarna i svensk avel kommer här några bilder från Jubileumsutställningen, vilken kom att bli Paddock Camargues sista framträdande.

En huvudbild

I trav

(fyll gärna på tråden med fler bilder/inlägg)

Han har verkligen satt sina spår i svensk Welshavel och på alla andra ställen också! Han var i ett enastående skick på RIKS och det är ofattbart att han bara någon månad senare inte längre finns!
Själva har vi haft två av hans avkommor!
En väldigt vacker och unik herre!! det var ett previlegium att få se honom på Riks, att se och må så bra vid 26 år är få förunnat!! synd att det inte finns en welsh Hall of Fame, han hade platsat med råge där,
All heder till familjen Olsson som tagit så väl hand om denna juvel!!
Ha det gott på de evigt gröna ängarna!!

Nä men vad tråkigt , har ju en avkomma kvar efter honom här hemma -
Paddock var verkligen en kanon trevlig hingst.
Jag har några bilder på honom i en av sina hagar hemma på Kulltorp men inte på denna datorn ska se om jag hittar dem senare .