Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: utställning-premiering
Läst 3461 ggr
annie
0

Utställning i Avesta 16/10!

Nu är det dags att planera för höstens föl- och unghästutställning för samtliga ponnyraser,  på Åsebo ridsällskap utanför Avesta!

Domare; Roland Fransson.

Även handlerklass för barn upp till 15 år. Äldre ponny kan medtagas till denna klass!

Anmälningarna börjar ramla in så vänta inte för länge om ni vill vara säkra på en plats.

Vi söker även sponsorer! Annonser i katalogen, sponsring av klass med mera, allt  mottages mycket tacksamt.

Varmt välkomna till Avesta den 16/10 2010! Glad

Mer information på hemsidan; www.dalaponnyavel.com

[Anna-N]
0

Glöm inte sista anmälning och betalningsdag 17 september.

ragnhild49
0

"Anmälningarna börjar ramla in så vänta inte för länge om ni vill vara säkra på en plats."

Jag blir lite förundrad. Om det är en sista anmälningsdag, bör alla anmälningar före det datumet vara lika värda. Jag hittar ingenstans i "proppen" att det är först till kvarn som gäller.

[Anna-N]
0

#2: Finns inget först till kvarn - helt rätt. MEN många väntar att anmäla till sista dagen och skulle det mot förmodan bli 70 hästar redan nu så är ju utställningen full och inga fler anmälningar tas emot även om det är före sista anmälningsdag…det är så som TS menar. Självklart är alla anmälningar lika värda.

#: Sista anmälningsdag är sista betalningsdag. Både blanketter och anmälningsavgift ska vara oss tillhanda senast 17/9 för att anmälan ska vara giltig.

annie
0

KOM IHÅG, sista anmälnings- och betalningsdag idag (17/9) till föl- och unghästutställningen ALLA ponnyraser i Avesta den 16/10!!! Skrattande

Även HANDLERKLASSER för barn upp till 15 år. Äldre ponny kan medtagas till dessa klasser!

Boxplatser finns att hyra.

VARMT VÄLKOMNA TILL AVESTA Skrattande

[Anna-N]
0

Det finns platser kvar!

OBS! Förlängd anmälningstid till tisdag 21/9.
Går bra med anmälan via e-post info@dalaponnyavel.com

ZABA
0

Anmälda welshar:

Storemyrs Scooby Doo (A) f.08 e.Springbourne Pioneer u.Ami Casina e.Ekbäckens Sigurd.

Starshine (B) f.09 e.Bravo u.Lillemons Heijra e.Simberg Hip Hop.

Ias Recriwt (C) f.08 e.Henfynyw Tywysog u.Fjordglimt Isabella e.Calerux Black Prince.

Enmarkens Matheo (D) f.07 e.Gwynfaes Manawydan u.Armanis Magic Eye e.Geler Cymro Du.

Lycka till! Undrar ja vem domare Roland tycker bäst om? :fundersam: Jag vet i alla fall på pappret vilken jag håller tummarna för lite extra.

PernillaJ
0

#6 Kan tillägga att utställningen startar klockan 10.00 och welsharna har nummer 1-4, ifall någon är intresserad av att komma och titta. Katalogen finns på www.dalaponnyavel.com. Jag ser fram emot en trevlig dag Glad

ragnhild49
0

Grattis Pernilla och treåriga russet Hastig, till BIS segern !

http://www.dalaponnyavel.com/

Varför är vi så dåliga på att anmäla till "Dalarnas"? Förra utställningen blev ju inställd pga för få anmälda.

lagansponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BIR alla sektioner Storemyrs Scooby Doo ägs av Lågans stuteri Norrtälje

reserv BIR Starshine sekt B sto

fotograf Emelie Fogelström

Gylfinir
0

#8 Det var ju hopplöst fel helg. Cobauktionen i Buillt Wells gick ju av stapeln!!!!!

Instämmer i ett stort GRATTIS till Pernilla och Hastig.

ZABA
0

Ett hastigt GRATTIS till Pernilla med vacker ponny och alla andra som är nöjda med resultaten! Själv hade jag fullbokad helg med chipmärkningar här och där, avskiljning + att mina ponnyer tagit vintervila från utställningarna.

PernillaJ
0

Tack, tack! Lille Hastig gav matte en glad överraskning minsann Skrattande

ragnhild49
0

#10. Mja, men jag tror inte att de som bor innom rimmligt reseravstånd till Avesta var på Cobauktionen i Buillt Wells Cool.

Tror du?

annie
0

Vill tacka alla utställare som kom till Avesta och hälsar både "nya" och "gamla" utställare välkomna till våra utställningar framöver. Fantastiskt roligt att få se så många olika raser representerade samtidigt! Glad

Det var tunnt med anmälningar denna gång, tyvärr, men det verkar vara så inom fler raser och områden. Hoppas på fler anmälningar till nästa år.

Hjärtligt välkomna framöver och vi välkomnar alla idéer till aktiviteter i Dalarnas Ponnyavelsförening.

Det är Ni medlemmar som gör klubben Skrattande

Gylfinir
0

#13 Det var ju i alla fall mitt skäl att inte ställa i Avesta

ragnhild49
0

#15 OK. Hoppas du har möjlighet att komma en annan gång Glad