Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 3208 ggr
ragnhild49
0

God eftermiddag 20100915

Är så nöjd, efter att ha kört våra ettårshingtar ( en sek D, en sekt C och två welshpart bred) på bete. Dom skall gå på en återväxt med massor med mat. Härligt för dom att vara ute en månad till!!

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trevligt för både ägare och welshar med andra ord!

Här växer det också så det knakar. Gräs finns det - ibland tyvärr - för gott om. Så längre Celsiusgraderna håller sig så att vattnet i sommarvattenledningarna inte riskerar att frysa sönder så kommer även de flesta av mina ponnyer få gå ute på gräset så länge som möjligt. Brukar vanligtvis vara fram till någon gång i början av november.

Ridhästen och hans fosterbarn (= mina två unga små welshiga valacker) som bor inackorderade hos en granne går fortfarande ute dygnet runt och kommer så få göra ett tag till. Fast de har ätit hö 1 gång per dygn i en dryg vecka.  

Lika glada som ponnyerna blir när de får börja äta gräs på våren, lika glada blir de när de får komma in i sina vinterbostäder!

WinterPrince
0

God eftermiddag!

Jag är nyss hemkommen från min welsh och idag har han varit riktigt duktig!

Vi har tömkört mellan rundbalar och inte en enda krockade vi med! Däremot hamnade vi inte alltid på rätt sida och ibland stog vi mest på stället och hoppade. Det blir lite mycket i huvudet ibland.

På det hela taget är jag mycket nöjd då han faktiskt traskade på framåt utan att jag behövde vara på honom hela tiden.

Fourjoy
0

Det är konstigt, men det är himla gott om gräs just nu, mina är runda som aldrig förr…mer gräs nu än i somras…

Mina bortskämda sover inne, har stått inne halva dagen pga spö regn…men nu är dom ute och solar sig innan nästa regnfront kommer hit….

Här rids det och tränas det för fullt också, de som ska säljas och är sålda ska sättas igång, och fölisarna får basträning.

Dyblygiad
0

Min lillpojke går ute på bete ännu en månad till sen blir det lösdriftsvinterhage för hans del och alla stona går på lösdrift.

Ska bli intressant att se hur det kommer att funka i vinter med lösdrift träning/tävling men funkar det sommartid så borde det funka vintertid med.

Själv har jag ägnat dagen och mkt negativ energi åt att vara hos min handkirurg. Han lyssnar inte och har aldrig tid. Känns så meningslöst att åka dit. Dessutom var han 1½ timme sen så jag hann inte hem för att köra Ronja till Therese skolridning. Fredrik fick rycka in och så bytte vi plats på ridskolan (Therese rider 2 lekt på skoltid med betygsättning)

Elshira
0

Här har det varit full fart! Ny utrustning har köpts in och prövats. Hästarna har blivit verkade och skodda.

Sedan har både Betty Girl, båda ungstona Ackelina och Betty Shine och Lord Milligan blivit ridna idag av små söta nybörjare! Det är så roligt att se små tjejer utvecklas bara från gång till gång - Ridklasserna nästa år förväntas Oskyldig

Hakuna matata!

ragnhild49
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här glad blev min ettåriga valack Camaro (e Henfynyw Tywysog RWC 3) när han och hans kompisar fick ännu mera bete att gå på 12/10.  Alla fyra är nu kastrerade.

Betesperioden fick dock ett abrupt slut i går, gå det på onsdag morgon såg ut som ett julkort här i Leksand - Rättvikstrakterna.

Izzi
0

Härlig bild o fin häst!

Dyblygiad
0

Pernilla kan verkligen få till sådana livliga bilder med uttryck!