Welshponny hingst!
Har en läcker welshhingst född 2008 till salu.
Han är fullstammad och skimmel!
Han är ca 120 cm hög, och har gått senaste året i hingstflock.
Säljes då han behöver få komma till någon som har möjlighet och kunskap att utveckla honom, då han är en fin kille, som med rätt uppfostran kommer bli super!
Billigt till rätt hem. Maila eller PMa för mer info!
lillungen@live.se
http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=237237
Där är hans stam, ngn kanske kan hjälpa mig lite att få reda på om hans mamma är stamboksförd? Jag är rädd för att jag missuppfattat om han går att visa fram eller ej?

Inom welsh finns inget krav på att modern ska vara stambokförd eller kvalitetsbokförd för att sonen ska vara stamboksberättigad. Dessutom är hingstvisningen numera frivillig, de hingstar som når upp till motsvarande den gamla gränsen för godkännande (40 poäng exteriört) kvalitetsbokförs. Det går att licensiera en welshhingst som inte är visad, se SWFs hemsida, klicka på Hingstar i avel så finns där information.
Din sektion B-unghingst är resultatet av en sektionskorsning, sektion B-pappa och sektion A-mamma. Den korsningen brukar ge vackra och trevliga ponnyer men ofta mountain-typade, vilket inte är riktigt den modell man vill ha i sektion B. Det vettigaste du kan göra är att kastrera och sälja som valack. Om du vill ha ett objektivt utlåtande först - visa honom på en utställning.