SP Julita 16 juli 2010
Följande enorma mängd welshar är anmälda till hästpremiering vid Julita, Södermanland 16 juli 2010. Domare Elisabeth Ljungstorp.
Asgårds Sång till Friheten (A) hingst f.2008 e.Salstas Splendid u.Molstabergs Spring Song e.Molstabergs Sandstorm.
Skyborne Morning Light (A) sto f.2008 e.Skyborne Lightning u.Twyford Morgana e.Glenwood Drifter
Shamrocklake Marie Clare (A) sto f.2007 e.Shamrocklake the Cool Colonell u.Springbourne Clara e.Breachwood Marwyn
Vill man fortsätta följa årets premieringar kan man hitta anmälda ponnyer här. Suveränt!
Asgårds Sång till Friheten: Struken.
Skyborne Morning Light: Jag tror att hon fick 38 poäng.
Shamrocklake Marie Clare: "Utmärkt rastyp och harmoni. Uttrycksfullt huvud, utmärkt framparti och kors. Välbenad. Naturlig vägvinnande skritt. Lätt och luftig trav med mkt bra påskjut". 99888=42 poäng. Avelsdiplom! Avelsvärdeklass GI. 119 cm.

#2 Grattis Marie och Marie! (såå vacker, men… svansen…?)
Stort grattis till diplomet! 

Jamen STOOOOORT GRATTIS MARIE!!!!!!! Vilken fullträff denna ponnyflicka är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grattis Marie!
Man tackar!!
(#3 Jag veeet… Skammens rodnad på mina kinder.
Ponnyn smutsade ner sig lite på vägen till premieringen och har blöt svans på fotona + att hennes isabellfärg från födseln fortfarande sitter kvar i just där.)