Fabian II RW 79
Någon som har en avkomma till honom??
Eller som vet något om honom?
Jag ägde han för ganska många år sedan. Tyvärr sålde jag honom -99 Ångrar det fruktansvärt mycket.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag har sett ett par på tävlingar i år. Den här tex. Petite Fleur (f-99 ue Coed Coch Targed). Hon ligger bland de 100 främsta (alla kat) på rankingen i år. Under Tierps regionala/nationella meeting i augusti tog hon två segrar i MSV B + en seger och en 2:a plats i LA.
Min kompis hade en Fabianavkomma, April Morning (f-93 ue Cawdor Hywel) som hennes dotter tog många placeringar tom MSV hoppning på + SM-brons i fälttävlan 2005. En söt isabellfärgad ponny. De hade också en annan isabell ett tag, Gråmurens Humlan (f-91 ue Cavallo Bolero), diplomsto som sen har tävlat högt, ffa i dressyr. Tror att hon har deltagit vid nåt SM också. Tyvärr ligger bilderna på både Prillan och Humlan i min gamla (ej fungerande) dator.

Den här kanske du hann vara med att tillverka? Miss Tracy (f-00 ue Breccles Minstrel Boy) som också går MSV hoppning. Modern Titziana tävlandes fö av min kompis i ungponnyklasser för ett antal år sen…
April och Tracy va jag med och tillverkade ja. Gråmurens Humlan tävlade även på travet en period. Fabian tävlades ju även han i ponnytrav.
Kul att se de fina bilderna
~ Anneli ~
Hej Giffan
Fabian finns i Skåne, Ålstorp mellan Saxtorp och Löddeköpinge hos familjen Brönmark Riex. De har haft honom i rätt många år. Ida mellandottern har ridit honom och fått många placeringar bl a SM i fälttävlan med honom, det har även gått bra med lillebror Oscar. Nu är där en annan tjej som får nöjet att rida och tävla honom. Han har ju hunnit bli 23 år och fantastiskt fin och jättepigg. Vet en som har en årshingst efter honom som ser jättebra ut där stoet är efter Fabian xx. I fjor betäckte han även något fullblod. Fantastiskt fin ponny! Försökte betäcka mitt halvblod med honom men hon fattade inte hur fin han var :)
*puttar*
Någon som sett flera avkommor?
~ Anneli ~

Vi har en fabian avkomma på jobbet, Cervivor.
Har även en helsyster till Fabian, Foxia. Hade Fabians mamma där till hon avlivades (32 år gammal). Och även hans moster Filippa III.
Har ett par andra släktingar till honom också.
#6 Gud vad kul, har du möjligen några bilder på hans mamma??
~ Anneli ~
Hejsan, Såg att ni hade skrivit lite här så jag blev medlem och tänkte jag kunde svara på dina frågor, jag tror det e oss du sålde fabian till för 10 år sedan, Vi äger honom fortfarande.. Han e pigg och glad och rids fortfarande av en flicka som heter elin, tävlas även ibland! :)
#8 Nej det var inte mig ni köpte honom av, jag sålde han tyvärr till en familj där jag blev låvad att han skulle få stanna livet ut, sedan fick jag höra att han var såld ganska direkt efter det.
Jag kan inte beskriva hur mycket jag ångrar att jag sålde den lilla guldklimpen.
Känns iallafall så bra att veta att han har fått ett super hem där han har fått vara i många år.
Har du möjligen några bilder på honom?
~ Anneli ~
NÄÄÄÄ va han e fiiiiiiiiiiiin min lille Tjabo kille!!!
Å vad jag saknar honom, skönt att veta att han har det så bra.
~ Anneli ~
Å vad han är fin!!
"Min" lille söta ponny! har faktiskt på film när jag kör ponnytrav med honom.
~ Anneli ~
#13 okej, vart körde du mest?? Jag tog min Licens i år, ska upp till Tingsryd på sön =)
#14 Jag tog min licens med Fabian för många år sedan på Gävle travet (ska leta om jag har några bilder)
Nu kör mina barn i örebro trakten
~ Anneli ~
sorry jag skrev ett inlägg o la upp en bild på fabians son ;P
#16 Oj så fin vad heter hans mamma?
~ Anneli ~
#19 tack mamman är en arab kanske syns på honom :) mamman heter Extancya
#20 Men herregudars!! Jag va med och tillverkade honom och hans mamma red jag massor! Underbar var hon likaså som Fabian, Då förstår jag varför han blev så fin ;) Det måste vara samma Extansya… kan väll inte finnas så många. Vi trodde nämligen inte att Fabben skulle kunna göra något föl med en så stor häst, ett språng va det som behövdes…
~ Anneli ~
giffan
Jag har alltid föröskt att leta efter Leopolds *extrime*mamma men har alldrig funit henne. för det finns ju inget reg nr eller nåt. endast namn.
Om deta är Leos mamma nu så har du bilder på henne?
#22 Jag ska leta, men tror tyvärr inte att jag har några. Men ska verkligen kolla.
Hon var super trevlig på alla sätt och vis.
~ Anneli ~
#22 Okej Har du något reg nr eller så?
Så kan jag leta efter henne på internet.
Hur hög är hon/var hon.
Ägde du henne också?
#24 Jag ägde henne inte, men dem jag hyrde hus av ägde gården där både hon och fabian bodde. Min dåvarande häst hade jag lånat ut för att jag va gravid. Då började jag rida Extancya för att få komma ut och rida lite. Under den perioden bröt min häst benet och vi tvingades att ta bort honom, då köpte jag Fabian.
Jag minns faktiskt inte om det fanns papper på Extancya..
Ska när jag får lite tid kolla upp det där.
~ Anneli ~
#25 det skulle vara jätte skoj om du kunde göra det :).
Vet du vad hon har gjort i sitt liv tävlade hon eller vad gjorde hon :)?
#26 Nä då jag hade kontakt med henne tävlade hon inte, hon va bara gårdshäst. Men en bra hoppare va hon och jag tyckte det var synd att inte ta till vara på den talangen.
~ Anneli ~
#27 Jaha Okej Vet du vart ägaren som hade henne bor idag?
Bor hon på samma går i Månkarbo?
#28 Det vet jag tyvärr inte, jag flyttade därifrån straxt efter att han föddes, så tyvärr har jag ingen aning.
~ Anneli ~
så synd.
Puttar upp tråden då jag vet att extansyas ägare blivit medlem här
~ Anneli ~
okej :D vet du vad hon heter här?