Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 4199 ggr
ZABA
0

Salsta 20 juni 2010

Dagarna går fort. Speciellt när man har något så roligt som en lokalutställning med ridklasser att se fram emot. Ni missar väl inte att anmäla till den på Salsta, Stora Sundby, Eskilstuna?

Sista anmälningsdag är 1 juni. Visserligen finns det möjlighet att efteranmäla fram till 11 juni. Varför vänta så länge och behöva betala dubbel avgift? Du har ju redan bestämt att din vackra welsh ska vara med, eller hur?!

Propositioner och anmälningsblanketter finns på SWF:s hemsida.

Väl mött på Salsta!

Arhults
0

Jag behöver hjälp med en visare, min ordinarie visare är på 3 dagars träning med sina hästar.

Undra vilken typ av sek B hon gillar Obestämd jag vill gärna komma ska klura en dag eller två till!

wester-ek
0

#1 Jag kommer vara vara där där om du behöver hjälp. Ska "endast" visa två 2-åringar i Hingst/Valackklassen Sek A…

Som sagt kommer med två…

Storemyrs Sigge & Exzentrics Next In Lyne sek A hingst och en valack. /M

ragnhild49
0

Ha, i sista minuten! Har anmält två ston.

Arhults
0

Jag har anmält ett litet sto sista dagen förstås! Räcker med en när man åker själv :)

ZABA
0

* PUTT*

Det finns fortfarande möjlighet att anmäla! Fast nu är det efteranmälning som gäller vilket betyder dubbel anmälningsavgift.

lagansponny
0

Jag har anmält två!

Storemyrs Scooby Doo sekt A hingst två år. Och Tequila Rose sekt A sto 5 år.

WelshD
0

Är det datumstämpeln som gäller = går att lägga anmälan på lådan idag?? För oss som fått andra planer den 20 juni=))

ZABA
0

#7 Jag måste lämna katalogunderlaget till tryckning ikväll fredag 11/6. För att ni säkert ska komma med i katalogen ser jag helst att ni omgående e-postar till salsta2010@telia.com . Jag kollar den e-posten flera gånger under dagen så vi hörs bäst den vägen!

WelshD
0

#8 Är verkligen inte bra på datorer, men har försökt att skicka in en anmälan. Har jag lyckats så har jag , annars blir jag publik.

ZABA
0

Svårt för mig att säga här om du lyckats eller inte då det saknas information bakom ditt nickname…Flört 

Jag har under eftermiddagen tagit emot två mail angående sena anmälningar och svarat tillbaka på båda. Kanske ett av dem var ditt? Med andra ord - kolla din e-post!

ZABA
0

Ni har väl inte missat att meddelande till utställare och övriga intresserade finns här?

Dyblygiad
0

Hoppas ni får fint väder i helgen Skrattande själv ska jag nog börja vaka i helgen som kommer på Ida!

wester-ek
0

Nu har jag äntligen kommit in från stallet och alla dess förberedelser som skulle göras inför morgon dagen! Det var nästan så att vi inte skulle komma iväg, utan bilarna krånglar så som bilar kan! men en räddare i nöden som ska ha en guld stjärna är systers pojkvän som lånar ut sin bil!

Ses i morgon!

QuickStep
0

Lycka till och hälsa Linus från mig!

Anna-Karin
0

Någon som vet hur det gått idag? Flört

Lininaa
0

Jag var på plats och fotograferade dagens utställning, tyvärr ställde vädret till det så jag fick långt ifrån alla ponnyer på bild, men om någon är intresserad av att köpa bilder från dagen kan ni skicka iväg ett mejl till fotograf@linalindegren.se med en tydlig beskrivning av ponny/utrustning/visare/ryttare så skickar jag tillbaka provbilder om jag har några Glad

MVH Lina Lindegren
www.linalindegren.se

Gylfinir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BIS Heniarh Mr Milligan RWM 57

Gylfinir
0

Reserv Bis Talyllyn Abel RWC 7

WelshD
0

Stort Grattis till dom båda herrarna!

Arhults
0

Grattis vad kul!!!! Vi kom inte iväg snyft Gråter! Är det någon som vet hur det gick för sek B? Var det några WPB med?

Anna-Karin
0

Stort grattis till alla nöjda utställare!

Vi ser gärna på mer kort från utställningen… Tungan ute

PernillaJ
0

Champion i de olika sektionerna (samtliga guldbelönade):

Champion sektion A och Supreme Champion: Heniarth Mr Milligan RWM 57, hingst f 1999 e Roseisle Pandytudyr u Sunwillow Mutters, uppf. R Miller & M Davies, Wales, äg. Inger & Johan Becker, Valdemarsvik

Champion sektion B: Carrwood Redwing, hingst f 2008 e Carrwood Orpheus u Lemonshill Alarch, uppf. K E Cheetham, Storbritannien, äg. Mia & Tommy Andersson, Örby

Champion sektion C och Reserve Supreme Champion: Talyllyn Abel RWC 7, hingst f 1999 e Talyllyn Bonheddwr u Talyllyn Mai, uppf. E M Jones, Wales, äg. Maria Axberg Fagerlind, Katrineholm

Champion sektion D: Brudvik Dyfodol, valack f 2004 e Nebo Red Dragon u Navestock Duchess, uppf. Ninna & Patrik Malm, Vikarbyn, äg. Thomas & Anette Holmberg Roth, Västerås

Fölchampion: Kulltorps M-odöpt (B), sto f 2010 e Paddock Camargue u Kulltorps Gloria, uppf & äg. Mats Olsson, Ljungbyholm

Ridden Champion och Valackchampion: Excentrics Natrium (A), valack f 2003 e Ekbäckens Savoy u Ekbäckens Nypon, uppf. Marie Nilsson, Färentuna, äg. Christina Kunkel, Stigtomta, ryttare Julia Kunkel

ZABA
0

Ridden Champion och Valackchampion: Exzentrics Natrium (A), valack f 2003 e Ekbäckens Savoy u Ekbäckens Nypon, uppf. Marie Nilsson, Färentuna, äg. Christina Kunkel, Stigtomta, ryttare Julia Kunkel.

(Sorry Pernilla, kunde inte låta bli… Tyst)

Jag ska börja plita på den fullständiga resultatlistan ikväll. Den skriftliga utställningskritiken kommer med utöver placeringar och medaljvalörer så det blir en hel del plitande för min del.

PernillaJ
0

#23 Oj, zorry… zkrev det där vid midnatt igår… Tungan ute

Lininaa
0

Jag lägger upp några blandade bilder från dagen, har tyvärr inga namn.

Bild 1

Lininaa
0

Bild 2

Lininaa
0

Bild 3

Lininaa
0

Bild 4

Lininaa
0

Bild 5

ZABA
0

Jättefina bilder Lininaa!

Vid en snabb koll verkar ponnyerna på bilderna vara följande;

1. Heniarth Mr. Milligan

2. Mälby Mangold

3. Salstas Silver Pearl

4. Salstas Carolina

5. Salstas Mama Mia med fölet Salstas Mont Morency

QuickStep
0

Ingen på fina Linus?

wester-ek
0

# 31 Jag har MASSOR! på Linus, håller på och går igenom dom nu och snart kommer några upp på hemsidan och resten i hans egna fotoalbum!

QuickStep
0

åh vad spännande att se!  Hoppas han skötte sig fint =)

Lininaa
0

#30 Tack! Glad

Cavaliera
0

någon som har bild på cobbarna? glömde min kamera hemma - typiskt.

Angvaktarns
0

Fin det någon som har kort på Ängvaktarns Flickorna och våra kulltorps tjejer? som man kan få eller köpa?

ZABA
0

Ifall någon vill titta på de ytterst få bilder jag knäppte under aktivitetens gång så glutta här!

Gylfinir
0

Som jag väntat på dina bilder………Har självklart gluttat. Du tar väldigt fina och roliga bilder.

Har skickat ett meddelande till dig här om köp av bilder