Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 2561 ggr
ZABA
0

SHAVF Mörtbol 13 juni 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du anmält någon welsh till Södermanlands Hästavelsförenings utställning i Mörtbol 13 juni? Det har jag = Exzentrics Narciss f.06 e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon. Just idag ser det dock ut som om hon inte kommer få åka dit, kanske en begynnande hovböld på gång… 

Welsharnas (alla anmälda inom alla sektioner) bedömning beräknas enligt föreningens meddelande till utställare ta 1,45 timmar innan det blir dags för korande av BIR. Borde vara runt 12-13 stycken anmälda tolkar jag det som tidsmässigt. Jag och kameran kommer hur som helst finnas på plats från start 09:00 oavsett om min ponny är med eller inte.

Charlotte-J
0

www.ponnybutiken.com kommer dit och har direktförsäljning!! Vi tar inte kort tyvärr! Vi har massor av glansprodukter och showfinish.

Det går jättebra att göra en beställning på vår hemsida och skriva i meddelanderutan att leverans ska ske på Mörtbol så slipper man ju frakten.

Amor vincit omnia Kyss

lagansponny
0

Jag kommer dit med två. Storemyrs Scooby Doo ska göra debut på utställningsbanan. Och Tequila Rose. Ska bli kul!

ZABA
0

GRATTIS!

BEST IN SHOW:  Ängvaktarn Oltaga RW 1233 (bilden, e.Coed Coch Targed u.Ängvaktarns Olga, ägare familjen von Arnold, Björkvik, reserv BIR welsh alla sektioner)

RESERV BEST IN SHOW: Salstas Splendid RWM 54 (e.Scrafton Night Owl u.Twyford Salty, ägare Bettan Rudbeck, St Sundby, BIR welsh alla sektioner)

Har tyvärr inte några exakta poäng men minst 42 poäng fick de vackra ponnyerna!

Angvaktarns
0

De fick båda 43poäng!

WelshD
0

Stort Grattis till Ängsvaktarn och Salsta till finfina poäng!

Arhults
0

Grattis vad roligt!!!!

isla
0

Marie, du har inga resultat från russen också? Vi stannade bara till dess att BIR och R-BIR bland welsharna var utsedda.

ZABA
0

#7 Sorry, jag åkte också efter att welsharna fått sina titlar och alla blivit fotograferade. Skulle till Jönåker för att spana på två dagar "gamla" kattungar PDT_Love_26 och några dagar äldre WPB-hingstföl e.FS Champion de Luxe u.Östertorps Ninni RW 1234 e.Scrafton Night Owl - Cawdor Rhys. PDT_Love_26PDT_Love_26

isla
0

#8 Så synd. :) Förstår att kattungarna var söta! :)

Jag som har dålig koll - vad är pappan till fölungen för ras?

Angvaktarns
0

Ängvaktarns Oltaga RW 1233

Angvaktarns
0

Salstas Splendid RWM 54

Izzi
0

Fin han är!!

ZABA
0

#9 Superläcker ridponnyhingst. Kolla här!

ZABA
0

Samtliga visade welshar finns på bild här!

Angvaktarns
0

Marie, Jätte fina bilder på våra Ponnyer! Det är svårt att både visa och ta bilder samtidigt så de gladde oss!!!

isla
0

Jättefina kort och urläcker hingst, Marie! Kul att se!