Hellekis Timjan RW 31
Har på 76 avkommor födda tom 2001 13 st poängtagande avkommor i dressyr.
Här kan vi fylla på med bilder och info om hingsten samt
Resultat och bilder på avkommorna. Kul om vi kan pricka in alla 13!

Var han inte far till hingsten Jesper, eller är jag helt ute och cyklar?
Jesper var iaf framgångsrik på tävlingsbanan (fälttävlan?), men innan han kom upp i klasserna syntes han ofta till på klubbtävlingar i mina hemtrakter.
Jesper RW 48 f 1974 e Hellekis Timjan RW 31 u Daisy II RW 94 e Horshaga Cyrano RW 13.
SM guld i Fälttävlan 1994 med Charlotte Esping, Vikingstad
Tim f 1996 kat D e Hellekis Timjan u Axa 24419 (Sv hbl) e Amiral 764 u Gazella 16658 e Gont 586.
Denna fantastiska dressyrponny behöver ingen närmare presentation kanske. Hans meritlista är imponerande:
2002 - Vann ungponnychampionatet som 6-åring i dressyr
2003 - SM silver
2005 - SM guld
2006 - SM silver, NM silver
2007 - SM guld
2008 - SM guld, NM silver, EM brons
Jesper RW48 var också plac Lätt A:4 dressyr och kom 6´a i SM 1994
Dianne RP 1063 (75% welsh) e Hellekis Timjan u Diandra RP 1032 e Glansevin Gadabout RW 80 - 2007 SM 4´a, 2008 SM 3´a. Har även tävlats internationellt och är högt bedömd exteriört.
Hot Shot A hingst e Hellekis Timjan u Alexia xx e Montal xx - är väl mest meriterad i hoppning med plac tom Msv A men började väl med en dressyrkarriär om jag inte minns fel?
Zanto 516556/81 e Hellekis Timjan u Närkeby Zorba - 1991 SM guld dressyr.
Zitana RW 973 - 1993 SM brons dressyr
Fler dressyrponnyer e Timjan någon?
Åå minigårdens Omally det e min ponny :D
fast tyvär så är typ sjuk'' just nu:(
hört att det är många timjan hästar som har haft problem med kot leds informationer, stämmer?^^
#6 vad vi "hör" är vi försiktiga med att yttra på öppna forum där inte de inblandade kan få komma till tals, bara en liten parantes.
Det finns oändligt många faktorer som kan påverka en annalkande kotledsinflammation så att skylla på hingsten har ingen grund. 
Nej nej det vet jag oxå att man inte ska göra, men jag undrade bara 
Bara en undran, Har inte Tmjan även en del avkommor genom andra raser som tävLar ?
Såg Timjan för måååånga år sedan på fälttävlans SM i Leksand….där blev jag lite kär… en underbar ponny…mycket utstrålning.. vi har ett barnbarn till honom hemma, Romantic efter Jesper.. en mysig och lite småfräck ponny..
HEJ på vår ridskola har vi en ponny från honom och han heter:
TAMINO
u:Tezita RW 549
ue: Greatworth Swordsman RW 24
Hemsida: www.stallbatteropp.se
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar