Berg hur får man ner stolpar?
Hur gör man om man vill ha ner stolpar där det är berg 
Jag ska nämligen nästa år göra tre nya hagar och det är ganska plant men berg där hästarna ska vara.
Hur har ni löst problemet?

jag ska försöka borra ner nått som jag kan skruva fast stolparna i. franska träskruv i nått järn eller nått…
eller så funderar jag på att göra som ett kryss som stolpen står på.
Jag har gjutit fast dem.

#2 hur för jag måste göra en permanent hage, bild?
Har ingen bild. Gör en liten ram av fyra plankbitar, häller i cement och trycker ner stolpen. Man kan gjuta i en hink också.

#4 hur hållbart blir det?
#5 Vilket av det? Har aldrig gjutit i hink själv men på de ställen vi gjutit i berg kommer det definivt sitta längre än resten av staketet.

gjutingen i berg hur fixar du det? Det är något riktigt permanent jag vill ha 
Läs #4. Vet inte hur jag ska förklara det bättre?
Jag tror jag har samma fundering som Lorita men jag vet inte.
Hanna - Gjuter du ovanpå berget? I sådana fall känns det som att det borde lossna efter ett par år? Fast det är klart, det är ju ett alternativ som i.af att stolpen står ganska stadigt såvida någon inte skulle få för sig att klia sig i stolparna eller liknande. Men det borde säkert fungera bra bara man gör en rak linje över berget och har två extra väl förankrade stolpar innan och efter och är ju absolut den enklaste lösningen =)
Annars Lorita, så är nog det "enklaste" att slå ner några armeringsjärn som man gjuter fast och kan fästa stolpen i på något vis eller att helt enkelt göra hål att fylla med cement och sänka ner stolparna i.
Hakuna matata!
#9 Visst kan man borra och sen hälla i cement. Vi har inte borrat, bara gjutit ovanpå berget, stolparna har suttit i 20 år här. De kliar sig inte på stolparna - det är ju eltråd.