Foderponny sökes
Vi söker en snäll ponny att ha på foder en längre tid, ev. senare köp. Gärna en lite äldre ponny, storlek a till liten c. Familjen har två små barn (6 och 2 år) som gärna vill rida och/eller köra. 6-åringen har ridit på ponnylekis i snart 3 år och tycker mest om skogsridning och körning. Självklart kommer vuxen alltid att vara med vid ridning och hantering, men vi vill ha en snäll och mysig ponny som gillar att borstas, pysslas om och kramas. Trafiksäker, cool och att den kan både gå iväg ensam och stanna själv hemma om kompisen rids.
Vi erbjuder ett lugnt hem i familjens egna, lilla stall. Stor box, stora hagar och mycket utevistelse samt trevlig ridhäst-kompis.
Vi bor utanför Alingsås i Västragötaland!

När du skriver a till liten c menar du då mankhöjd? 100 till 135 cm över havet?
Min stora flicka är lite drygt 120 lång och vi skulle vilja ha en ponny som inte är alldeles för stor för henne, samtidigt som vi ju inte vill att hon ska växa ur den på länge. Så nånstans mellan 100-135 kan ju låta lämpligt!

Jag hade letat 125-135 det tror jag är en storlek man kan ha länge och mycket kul med.
Då söker jag en söt welshponny, 127 cm hög, gärna av cobvariant (har en vuxen ryttare i 45-kilosklassen som gärna vill rida också). Färg mindre viktigt så länge ponnyn klär i rosa, ljusbå och guldglitter