Projektarbete!
Hej alla Welsh uppfödare!
Nu har jag bra ett halvt år kvar tills jag tar studenten men innan jag gör det har jag ett projektarbete som måste göra och jag ser väldigt fram i mot det.
Efter som jag och min familj håller på med Welsh, tycket jag att det vore ypperligt tillfälle att forska lite mer om just Welsh'en och dess historia.
Jag vore tacksam om du ville berätta lite om …
När du började?
Hur Welsh aveln såg ut då?
Vad du har gjort för just Welsh aveln i Sverige eller Utomlands?
Hur tycker du att Welsh aveln ser ut nu i dagens samhälle?
Tack så mycket på förhand
Hälsningar Stephanie von Arnold

Hej!!
Jag började för 7 år sedan med Welsh sek B aveln genom köpet av Downland Jaguar!
Jag tror inte jag har gjort mer för welshaveln än att se till att Downlands J linje speids lite i Sverige
.
Jag tycker att Sverige är på rätt spår, det finns massor av fina welshar, men att importen inte längre behöver vara så stor utan att man använder de linjer vi har här.
Det står många fina hingstar i Sverige som inte används tillräckligt!
Welsh uppfödare är i stort otroligt tillmötesgående och trevliga, man märker inte mycket av de intriger som förekommer i andra föreningar och det är skönt!
Hälsningar Agnetha
Arhults Stuteri

Tack så mycket Agnetha!
146 stycken har läst och ingen mer har komentarat…
Jag ber er att svara på frågorna snälla
Projektarbete är alltid trevligt, hoppas att du länkar resultatet hit när du tagit studenten.
Här kommer lite om stuteri Edition:
Vi började år 2004 och satsade stort med att köpa Welsh Cob föl. unghästar och dräktiga ston alla från stuteri Armanis, då de uppfyllde alla våra krav på mycket god exteriör, gångarter och temprament.
Vi har importerat ca 10 talet från stora välkända stuterier och tagit deras godbitar med oss hem för att kombinera linjerna och få ut max av rörelser,showighet och exteriör.
Målet är att avkomman ska bli bättre än föräldrarparet.
Vi har väl inte bidragit så mycket till den svenska aveln kanske, förutom att vi har tagit in mycket bra avels ston som i längden gör det lättare för nästa generation att avla på mycket bra material.
Welsh Cob aveln i dag ser mycket lovande ut eftersom vi har ett stort utbud av bra ston och hingstar.

#3 - Ja tanken är om det blir bra ska jag kanske göra en lite bok och just mitt projektarbete.

Nu är Projektatbetet inlämnat, det känns så skönt!
Tack alla som har tagit sig tid och svarat på mina frågor :)

Hej i vår värmen!
Nu är det 10 dagar kvar till min student och betygen är satta.
För er som vill veta hur mitt projektarbete gick, kan jag nämna att Jag fick VG!
Nu ska jag hitta ett bra tryckeri och sedan framställa min första bok!
Tack till er alla som har hjälpt till med att besvara på mina frågor.
Varma Vår Kramar Från Mig
Stephanie von Arnold
Bild: Ängvaktarns Rockii och Ängvaktarns Tiger

Grattis, hoppas du får en fin student! Ska du inte ha ett litet skimmelföl ;)

Grattis! Vilket härligt foto!