Utställningen i Uppsala
Nu är det hög tid att anmäla till SWF:s utställning i Vänge utanför Uppsala. Alla ni som tidigare i år, klagade på att alla utställningar är förlagda till södra Sverige, UPP TILL BEVIS!
Vad väntar ni på?? För det är väl ändå inte så, att alla vackra ponnyer finns i södra Sverige??
Slår också ett slag för den "Häst-loppis" som är planerad i samband med utställningen. Vi samlar alla prylar på ett bord, så att säga, så man behöver inte sitta och passa sitt eget. Är du intresserad av detta, så hör gärna av dig till undertecknad, så berättar jag hur vi tänkt oss det hela.
Ett fåtal boxplatser finns, i första hand avsedda för långväga gäster. Förfrågningar till undertecknad.
Gunilla 070- 677 83 70, gunilla_olesjo@hotmail.com
anmäld,
1:a gången vi åker norröver…
Tre anmäldla, så bestämmer jag senare, vilka två som åker ner.

Tre anmälda…

Jag har en som är anmäld och vi tar gärnamed oss lite till bordet!!! /M
Jag kommer med Acrobat II - en sista vända (27 år gammal).
Jag kommer att ta med mig både täcken, träns och annat i storlek till C och D ponny, enstaka saker i shetland/full~ att sälja. =)
Hakuna matata!
Jag måste tyvärr meddela att SWFs utställning I Uppsala den 23 maj har fått ställas in pga för lågt deltagarantal
Det här är bara för mycket. Hur kan det blir så här? När det kommer en domare, med så mycket kunskap om vår ras, och intresset inte är större.
Vad var det som blev fel? Var det för tidigt på säsongen, "fel" domare, för långt att åka(ja, för skåningar helt klart )?
Jag vill verkligen veta varför ni som inte anmälde inte gjorde det. Med det här "facitet"i hand är risken stor för att fler arrangemang i våra krokar helt enkelt inte blir av. Det ligger redan mycket arbete nerlagt, för att ha kommit så här lång, allt i onödan….morrr!
Jättetråkigt. Men kanske bor det inte så många utställingsintresserade welshar "norrut" trots allt? Har ingen aning bara spekulerar.
För egen fel befinner jag mig i Rom den tilltänkta dagen, och har inte för avsikt att byta det mot en utställning. 
#6 Inget fel från arrangörernas sida vad jag ser. Varför jag inte anmält? Kände att jag så gärna ville åka på en utställning och bara mingla runt och fotografera. Ponnyn jag ev. hade tänkt anmäla åker långresa dagen före i samband med treårstest och det känns inte riktigt snällt att låta den stå ytterligare en lång dag i trailern så tätt inpå. Jag vet att det finns andra som anmält som är i samma situation men det här är mitt resonemang och beslut.
Var det inte så att man kunde efteranmäla fram till 14 maj? Kanske det dyker upp fler anmälningar? Kan man få veta hur pass många som behövs för att utställningen skulle kunna bli av?
#7 I mina ögon är Uppsala eller Eskilstuna ingen större skillnad om man verkligen VILL åka. Förstå mig rätt såhär "norrut". Säger jag som inte ens anmälde till Uppsala…
Skammens rodnad på mina kinder. 

Jag har 2 skäl till att inte anmäla.
Det ena är att jag ska operera mitt hö ringfinger, senskada, den 20 maj och vill inte hålla på att pyssla med hästar mer än nödvändigt.
Det andra är att jag inte är intresserad av att visa för utländska domare. Har gjort det och gör inte om det, jag gillar inte ren show och det gör inte mina ston heller. De är dessutom i tävlingskondition…..
Däremot tycker jag att det är synd att det inte blev av för er alla som sett fram emot utställningen.
Jag väljer att bara ställa på Vätö i år, av ren tradition. Inget annat för mina hästar är inplanerat.
Tråkigt ät det i alla händelser, att det inte blev av.
Visst finns det "allaraserutställningar", men det smäller absolut inte lika högt som att få förmånen att visa för brittisk domare.
Tack Gunilla med flera, för att ni i alla fall försökte anordna en utställnig!!