Bassholmen
Funderar på att släppa den ena hingstungen där nästa år då han förmodligen inte säljs förrän 2 års ålder. Bassholmen är så fantastiskt vackert och jag har sneglat på den länge!
Är det någon som haft sin unghingst där (vet att Pleasure haft det) och har något speciellt att säga? Har mailat den ena kontaktpersonen men får inga svar, misstänker att mailen kanske inte kollas av så ofta nu när säsongen är över.
Vad kostar det att ha sin hingst där?
*väldigt nyfiken och väldigt sugen*

Tycker Bassholmen ser ut att vara paradiset för unghingstar.
Tack för länken, den glömde jag helt av.
Ni andra ta gärna en titt i fotogalleriet, det är helt fantastiskt!
Hade som sagt vår hingst Red Flyer där under 2 somrar, 2004-2005, och har bara positivt att säga om detta underbara hingstbete. Det är verkligen en upplevelse för både hingst och ägare och kan bara varmt rekommenderas.
Ön är också så sagolikt vacker och eftersom det också finns ett vandrarhem där kan ju lite mer långväga hingstägare övernatta.
Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det kostade, men har för mig att det då låg på dryga 2.000 kr. I priset ingick då 2 verkningar och 1 avmaskning. Vet att vi reagerade över att det var så billigt ! De var då på ön från början på maj till slutet av september
Kan skicka namn och tfn.nr till kontaktpersoner om någon önskar.
Bild: Red Flyer på hingstsläppet som 2-åring

Länk till notis på Ridsports hemsida om årets Bassholmen-släpp.
Kan fortsätta med Bassholmens egna blogg, öppen för alla, nyfikna som hingstägare, att följa vad som händer med hingstarna under sommaren.

Vi sålde lilla Valle (Wm kille på 2 år) och fick nyligen bilder från släppet från i år! Han verkar trivas som fisken i vattnet!!