Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1739 ggr
Elshira
0

Fölgrimma

Jag tänkte bara tipsa alla er som har "mini föl" och inte kan hitta grimma till dem…

Gå till närmaste hundbutik och köp er en hundgrimma i passande storlek!

De är mjuka och smidiga med snabbknäppe över nacken och är betydligt nättare än "minishetlandsföl" grimmor man kan hitta där halva huvudet försvinner under grimman!

Själv har jag använt mig av storlek 2 (3 när de blivit lite större) till Welsh Mountain fölen då ingen annan grimma passat :)

Sedan kan de ju behöva lite värmande:

Ett annat alternativ till hundtäcken (som ofta är för små i halsen) är att använda sig av en kofta i passande storlek som man sätter med dragkedjan på ryggen =)

Lycka till med fölen!

Hakuna matata!

ZABA
0

Globus har som många grossister flera varianter av fölgrimmor. Klicka in på hemsidan, vidare till produkter häst och sen till grimmor. Riktigt pyttiga i shetlandssize, praktiska och faktiskt också rätt snygga är de med artikelnummer 400490-400520.

Elshira
0

#1 Jag har inte testat just den sorten du visade, men de grimmor jag hittat som varit nätta och fina har varit alldeles för smala runt nosen (eller så blir dem enorma runt nacken) för mina Welsh Mountain föl i.af Tyst Och ställbara tycker jag ser så klumpiga ut med en "kalufs" vid mulen (men det är ju smaksak givetvis, och det är väll kanske inte det viktigaste annars).

Hakuna matata!

Lorita
0

Jag har turen att min hatsport affär har alla storlekar på skinngrimmor till föl, annars är hundgrimma inte alls dumt, täcke det behöver inga av mina hästar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Charlotte-J
0

www.ponnybutiken.com har fina fölgrimmor i pyttesmå storlekar. Även större så klart.

Amor vincit omnia Kyss