Årsmötet?
Hej allesammans!
Jag är lite nyfiken på vad som hände under årsmötet i går den 10/4? efter som jag inte kunde närvara pga högskoleprovet…

Allt gick lugnt och stilla till! Alla var ense och de flesta blev omvalda. Molstabergs Stuteri blev årets uppfödare med den äran, helt otrolig merit lista! Inger Becker fick en gåva för sina enastående insatser för föreningen och oss medlemmar
!
Stuteri Twin tog IF stipendiatet med Malin och deras nya kusk till Harry! Tror jag det var, jag kan ha fel!
Orförande är Gunn och inga större förändringar.
Stor fest planeras på Axvalla, alla ideer mottages tacksamt och ska skickas ringas in till Ylva Lind på Stuteri Simberg. Vi ska fira 40 år så det kan bli lajbans värre! Hoppas det blir utställnings rekord!

Som sagt ovan, mycket trevligt. Vi var på stuteribesök hos Karin Franzén och hennes mamma på Bjärbys welshstuteri. Vi blev kungligt mottagna med goda mackor och hembakat. Tyvärr var vädret inte det bästa, så vi makade ihop oss inne på alla stolar och soffor som fanns, men finns det hjärterum så….
Tack Karin för ett mycket trevligt besök och tack Aina för allt egagemang! Jag tog några bilder och visar här ett på Bjärbys Picasso RW 105, och ett på Bjärbys Pauline(tror jag det var). Båda unden den fantastiska Bjärbys Petra, som också visades, 24 år gammal och dräktig med Downland Wild Fowler RW 117.